KSV 1 verliest eerste competitiewedstrijd

KSV 1 heeft haar eerste competitie wedstrijd van het nieuwe seizoen verloren. Er werd met 2-1 verloren van GWVV uit Varsselder.

Al vroeg in de wedstrijd had de tegenstander GWVV een grote kans. Een bal op de lat voorkwam dat KSV na 4 minuten al tegen een achterstand aan keek. 2 minuten later leek het erop dat GWVV alsnog op voorsprong kwam, echter werd de goal terecht afgekeurd wegens buitenspel.

Het eerste half uur was het vooral GWVV dat zich liet zien. Een handvol opgelegde kansen, echter vond de bal telkens het net niet. Na een half uur was het KSV dat tegen verhouding in op 1-0 voorsprong kwam. Erwin werkte goed af na een meer dan perfecte bal gegeven door Tim Minkhorst.

Lang kon KSV niet genieten van de voorsprong. Nog binnen een minuut stond de gelijkmaker op het bord. Echter ging hiervoor een overtreding aan af, Frank die de bal weg wou koppen werd gehinderd door de tegenstander en de bal viel de verkeerde kant op waardoor GWVV makkelijk scoren kon. Echter werd hier niet voor gefloten en was het dus 1-1. Na 35 minuten kon KSV de voorsprong pakken, KSV kreeg een vrije trap op de 16 meter. Walter nam de vrije trap, en ging maar rakelings over. Kort voor rust had KSV nog een goede kans. Erwin schoot vanuit een moeilijke hoek maar net voor langs. Zo gingen we met 1-1 de rust in.

In de rust werd Walter gewisseld voor Thomas. Direct na rust kon Erwin KSV op voorsprong schieten, echter belandde zijn inzet maar net naast goal. 5 minuten na rust was het GWVV die de voorsprong pakte, na een goed uitgespeeld spel konden zij de 2-1 maken. Niet veel later kon GWVV deze voorsprong uitbreiden. Na zwak uitverdedigen aan de kant van KSV ging het schot van GWVV maar net voor langs. Wim bracht nog 2 wissels, Stan en Jouke kwamen in het veld voor Max en Rick maar ook hun slaagden er niet in KSV naast GWVV te schieten. Dankzij uitstekend keeperswerk van Pascal kwam GWVV ook niet meer aan scoren toe en was na 90 minuten 1-2 tevens de eindstand.

Komend weekend speelt KSV de tweede competitiewedstrijd in en bij Dinxperlo om 14.30 uur.