KSV 1 verliest onnodig in Beek

KSV 1 verloor afgelopen zondag met 2-0 in Beek van ’t Peeske terwijl een gelijkspel of verrassende overwinning erin had gezeten gezien de kansen voor KSV.

Op een zonovergoten zondagmiddag trad KSV 1 afgelopen zondag aan tegen het R.K.S.V ’t Peeske uit Beek. Nadat donderdagavond op een schlemielige wijze een terechte overwinning op MEC uit de handen glipte, was duidelijk wat de belangen waren op deze middag. De directe degradatie was afgewend, maar KSV had nog zeker 6 punten nodig in 4 wedstrijden om zichzelf helemaal veilig te spelen. De wedstrijd was amper 2 minuten bezig toen Frank Dijk de bal ongelukkig, maar erg hard recht in zijn gezicht kreeg. Hij had een enorme bloedneus en de wedstrijd werd 5 minuten stil gelegd. Het bloeden stopte niet, waarna Frank na de huisarts moest, maar het bleek naderhand goed te gaan. ’t Peeske voelde letterlijk en figuurlijk bloed, want KSV speelde daarna een aantal minuten met 10 man totdat invaller Teun Lageschaar wedstrijdklaar was. KSV stond even flink onder druk en had geluk toen uitblinker Roy Bouwman op de rand van de 16 op de lat schoot en de rechtsbuiten de rebound in buitenspelpositie binnenschoot. KSV pakte dit echter goed op en met de nodige dosis arbeid en fysieke strijd wist men de rust terug te brengen. De grootste kans in de eerste helft was uiteindelijk voor Erwin van de Wolfshaar, die door Antony Porskamp prachtig vrij voor de keeper werd gespeeld, maar zijn lob van 20 meter over de keeper ging rakelings naast. KSV hield uiteindelijk relatief gemakkelijk stand in de eerste helft en ging met 0-0 de rust in.

Max Elshof kwam na rust in het veld voor de licht geblesseerde Frank Harmelink. Vanaf de aftrap kreeg KSV opnieuw een dot van een kans. Een foute breedtebal werd door Niek Berendsen onderschept en hij zette in 1 beweging opnieuw Erwin alleen voor de keeper. Ook ditmaal faalde hij in de afronding en schoot ruim langs de goal. Aan de overzijde redde keeper Wesley Keegstra op een vergelijkbare 1-op-1 situatie, waardoor de wedstrijd volledig open bleef. Na ongeveer 70 minuten brak ’t Peeske de ban. De druk was al enige tijd opgevoerd. Het was wederom Roy Bouwman, die op de hoek van het strafschopgebied een verdediger passeerde, naar binnen kapte en hard in de rechterbovenhoek schoot. KSV wist dat het alles of niets moest gaan spelen en bracht Indy Ubbink voor de moegestreden Marijn Visser. Ondanks de inbreng verloor KSV echter beetje bij beetje, mede door de warme omstandigheden, de energie om nog tot grote kansen te komen. In de laatste minuut van de wedstrijd was er nog 1 grote kans voor ’t Peeske. Opnieuw was het Roy Bouwman die gevaar stichtte. Hij schoot van flinke afstand laag in de hoek. Doelman Wesley Keegstra redde nog knap, maar de rebound kon gemakkelijk worden binnengetikt door een inlopende spits.

Uiteindelijk stapte KSV met lege handen van het veld, en dat was niet nodig geweest. Een gelijkspel was ondanks het betere positiespel van ’t Peeske niet onverdiend geweest en met iets meer scherpte in de afronding had een verrassing er ook nog wel ingezeten. Met nog 3 wedstrijden te gaan, is de achterstand op een veilige plek 5 punten. Het uitgangspunt is dus niet veranderd, maar er volgen nog 3 belangrijke finales. Te beginnen aanstaande zondag thuis tegen Keijenburgse Boys.