KSV 4 met puntendeling de winterstop in

KSV 4 speelde afgelopen zondag met 4-4 gelijk in Zieuwent tegen RKZVC 6. Aanvallers Danny Wiegerinck en Arjan van de Wolfshaar scoorden de doelpunten voor KSV 4.

Vandaag speelde KSV 4 als laatste voor de winterstop tegen RKZVC 6. In aanloop naar deze wedstrijd werd er door enkele spelers een jaaroverzicht opgenomen. Deze zal spoedig gedeeld worden via de bekende sociale kanalen.

Dan door de wedstrijd. Met een grote selectie werd er koers gezet naar sportpark de Greune Weide in Zieuwent. Enkele spelers zoals Danny Tanck en Kevin Boschker zaten na een aantal weken afwezigheid vanwege blessures weer bij de wedstrijdselectie. De gastheren hadden tot nu toe 12 punten vergaard en KSV 4 19. De ploegen waren dus redelijk aan elkaar gewaagd.

Vanaf het eerste fluitsignaal gaat het redelijk tegen elkaar op. RKZVC heeft het beste veldspel maar KSV 4 loert op de welbekende counter via de voorwaartsen Danny Wiegerinck en Arjan van de Wolfshaar. Na ruim 20 minuten komt KSV 4 op voorsprong. Een lange bal van Yoeri klein Avinck op Remco Wolterink die vervolgens een paar verdedigers met speels gemak passeert en de bal klaar legt voor de instormende Danny Wiegerinck. Danny schiet knap raak in de bovenhoek.

Na dit doelpunt gaan de Zieuwentse withemden op jacht naar de gelijkmaker. En die valt ook al snel, ondanks een beetje hulp van de gasten. Een corner vanaf rechts wordt aangeraakt door captain Jelle Spexgoor en valt pardoes bij de tweede paal binnen. KSV is even van slag maar komt al snel weer in de wedstrijd. Na goed doorzetten van wingback Willem te Kronnie is het Arjan van de Wolfshaar die de bal over de keeper wipt, 1-2.

KSV laat na dit doelpunt de bal aan RKZVC. De thuisploeg wordt ook enkele keren gevaarlijk maar zoals zo vaak houdt de ‘Dronken Doelman’ Bram Ribbers zijn doel schoon. KSV wordt zelf het gevaarlijkst voor Bram. Wanneer Luuk Molenveld een bal verkeerd terugspeelt en de bal bijna in eigen doel gaat. Maar nog net voor de doellijn kan de Vragenderse goalieman redding brengen. Vlak daarna schiet Arjan van de Wolfshaar KSV naar een grotere marge 3-1. Kort voor rust is het Danny Wiegerinck die onderuit wordt geschopt . Danny reageert ziedend vanwege deze grove overtreding maar meer nog wél omdat hij zijn strijd moet staken. In de rust wordt hij vervangen door Rob Gebbink. En ook Sjoerd Ottink komt in de ploeg voor Hugo Garstenveld.

In de tweede helft kantelt de wedstrijd. KSV is erg onrustig aan de bal en RKZVC laat de bal makkelijk rond. KSV krijgt nog wel een paar grote kansen maar vervolgens krijgt men te gemakkelijk de 2-3 tegen. KSV lijkt hiermee wakker geschud te zijn want Arjan maakt vervolgens de 2-4. Bij KSV raakt de energie een beetje op en ondanks een drietal wissels blijft het spelbeeld hetzelfde. KSV is onnauwkeurig en RKZVC gaat op zoek naar de aansluitingstreffer en deze volgt al snel. Door een prachtig schot verkleint RKZVC de marge weer naar 1. Als kort daarop ook nog de 4-4 valt zijn de rapen gaar.

Kort voor het einde van de wedstrijd is het wederom Arjan die richting de Zieuwentse goal gaat en omspeelt de keeper maar wordt onreglementair gestuit door de doelman, penalty! Er heerst nog een beetje onduidelijkheid over wie de strafschop op zich wil nemen. Uiteindelijk is Remco Wolterink die de bal oppakt en op de elfmeter legt. Hij neemt een aanloop maar schiet de bal helaas op de paal. Via de rug van de keeper rolt de bal naast het doel. Kort daarna fluit de goed leidende scheidsrechter Leemreize voor het einde.

Alle spelers stormen vervolgens naar de reservebank. Niet om commentaar te leveren op de tactische beslissingen van de technische leiding maar voor een lekker bekertje heerlijke glühwein. Bij de alom bekende dorpskroeg Overkamp wordt de eerste competitiehelft afgesloten. Een eerste seizoenshelft met vele pieken en enkele dalen. Na een winterstop van circa zes weken wordt de competitie hervat op zondag 30 januari.

KSV 4 bedankt eenieder voor zijn of haar support en wenst iedereen fijne feestdagen en alvast een goed en sportief 2022 toe!