KSV 4 morst twee punten in strijd om plek in top 5

KSV 4 speelde vandaag met 3-3 gelijk in Vosseveld – na een 3-0 achterstand in de 30e minuut.

KSV 4 begon onscherp aan de wedstrijd en liet de tegenstander meermaals haar gang gaan. Na een minuut of tien kreeg het vierde dan ook de deksel op de neus na een miscommunicatie tussen defensie en doelman. De spits van Vosseveld reageerde attent op deze terugspeelpass en prikte eenvoudig de 1-0 binnen.

Even later wist Vosseveld na een goede aanval ook de 2-0 op het scorebord te schieten. KSV liet de hoofden al enigszins hangen, ondanks dat de tegenstander van vandaag slechts één plek hoger stond op de ranglijst. KSV 4 wist zich redelijk te herpakken, maar wist niet te voorkomen dat de heren van Vosseveld via een scherpe steekpass een aanvaller alleen voor keeper Bram Ribbers wisten te zetten. Deze prikte na een half uur spelen de 3-0 op het scorebord.

Ondanks deze uitzichtloze stand wisten de vedettes van het vierde veerkracht te tonen. De aanval werd ingezet en met een flinke dosis strijdkracht en beleving was het even later 3-1 via een rebound van – tot ieders verbazing – Dennis Wallerbos.

Vlak voor rust wist Tjerk Wolterink na een prima solo een strafschop te versieren na een licht duwtje. Deze pingel werd overtuigend opgeëist door Yoeri Klein Avinck, waarna hij beheerst deze penalty tot doelpunt wist te promoveren.

Na deze 3-2 was het tijd voor de thee. De tegenstander werd uitgebreid besproken en er werd besloten dat er korter op gezeten moest worden. De daad werd bij het woord gevoegd, het vierde wist met scherpte en inzet de tegenstander te overklassen. Een aantal mooie combinaties werden van de schoenen getoverd en KSV wist de tegenstander totaal te overrompelen met goed spel. Deze scherpte resulteerde dan ook in de 3-3 die via de wreef van Niek Weenink over de streep werd getrokken.

Hierna was de tegenstander geen schim meer van wat het in de eerste helft was en wist KSV de bal keurig in de ploeg te houden. Via een aantal mooi opgezette aanvallen werd gezocht naar de kale knikker van Bjorn Wallerbos, maar deze werd mede door de harde wind niet gevonden. Na 90 minuten moest KSV 4 genoegen nemen met een 3-3 remise en werd een schamel puntje toegevoegd aan de drie punten van twee weken geleden.

Supporter van de week is Michelle, de lieftallige lady van Tom Schotman. Het was duidelijk te merken dat de aanwezigheid van deze dame het spel van onze Scottie ten goede kwam.

Man of the match was Thijs van Langen, die met een aantal stevige solo’s langs de rechterkant veel dreiging toonde en bruikbaar voor het team was.

Aankomende zondag speelt KSV 4 om 10 uur thuis tegen Bredevoort 4. De nummer 6 van de competitie. Komt dat zien, komt dat zien!

Door verslaggever – vanuit eigen 16 – Bram Ribbers