KSV 4 onderuit ondanks wereldgoal Huisman

KSV 4 verloor afgelopen zondag met 1-4 van AD ’69 4 ondanks een schitterend doelpunt van Rob Huisman.

KSV 4 speelde vanmorgen tegen AD ’69 4. De thuisploeg had nog wat recht te zetten nadat het half oktober vorig jaar ongelukkig met 5-2 verloor in Aalten. In die wedstrijd was KSV 4 minimaal gelijkwaardig maar dolf het onderspit na messcherpe counters van AD.

AD had vanaf de aftrap het betere van het spel. De Aaltenaren combineerden makkelijker dan de thuisploeg. De eerst mogelijkheid was echter voor KSV. Na een kwartier schoot linksbuiten Casper Lageschaar op doel. Maar zijn schot miste kracht en precisie.

Na 20 minuten stond het plotseling 0-1. De linksbuiten van AD dribbelde zich knap vrij en schoot vanaf 20 meten snoeihard raak. Door de curve verraste hij doelman Barry Ikink, die aan de grond genageld stond.

In de 36e minuut kreeg AD een levensgrote kans, maar dankzij een wereldredding hield Barry Ikink zijn doel schoon. Even later viel dan toch de 0-2. Vlak voor rust bracht Rob Huisman de spanning terug. Eerst poortte de ijverige Huisman zijn tegenstander, daarna speelde hij de bal naar spits Pascal Wolterink. Pascal zette de bal perfect voor en Huisman kopte raak. Het publiek was laaiend enthousiast over dit fantastische doelpunt. Hiervoor waren ze naar sportpark de Bult gekomen.

Na de mooie 1-2 begon KSV vol vertrouwen aan de tweede helft. Binnen enkele minuten kreeg de thuisploeg een fikse tegenvaller te verwerken. Na een snelle counter viel de 1-3. In het vervolg probeerde de thuisploeg het wel, maar het lukte nauwelijks om dreigend te worden. Door slordige passing of slap de duels aan te gaan verloor KSV 4 telkens snel de bal.

In de 83e minuut viel ook nog de 1-4. Na een hoge voorzet kopte de linksbuiten van AD de bal mooi binnen. Dit was tevens de eindstand. Dankzij dit resultaat eindigde KSV 4 dit teleurstellende seizoen als tiende met zeven punten uit 20 wedstrijden. Na de winterstop verloor KSV 4 vaak met één doelpunt verschil.

In de zomerstop hoopt KSV 4 een aantal versterkingen te presenteren. Volgend seizoen mikt KSV 4 op een plek in de top vijf. „Met een paar aanvallende versterkingen moeten we volgend jaar meer dan 23 doelpunten kunnen maken, waardoor we ook een paar keer net winnen. Verdedigend stond het na de winterstop vaak goed”, sprak leider Bas Lageschaar. KSV 4 bedankt al haar supporters voor de steun dit jaar. Tot volgend seizoen!