KSV 4 presteert het onmogelijke

KSV 4 presteerde afgelopen zondag het onmogelijke. Tegen de ongeslagen koploper en angstgegner Grol 10 wist KSV 4 veerkracht te tonen door een 2-2 om te buigen naar een klinkende 4-2 overwinning. De doelpunten kwamen van de voet van Arjan van de Wolfshaar en het hoofd van Willem te Kronnie.

Een blik op de app van Voetbal.nl boezemde angst in bij het paradepaardje van de Kombinatie Sportleven Vragender. Grol 10 bleek meerdere wedstrijden met dubbele cijfers te hebben gewonnen en een perfecte score van achttien punten uit zes wedstrijden leek de burger weinig moed te geven. Desondanks was trainer Bas Lageschaar hoopvol. In de kleedkamer werd gehamerd op het voetballen onmogelijk maken tegen deze productieve tegenstander. Dit advies bleek flink navolging te krijgen. KSV 4 stond sterk te verdedigen en wist het lepe combinatiespel van de Grolse blauwhemden flink te ontregelen. Deze tactiek bleek de ‘silver bullet’ en het betaalde zich dan ook uit binnen 20 minuten. Arjan van de Wolfshaar wist een sterke rush af te ronden met een prachtig shot in het dak van het doel, 1-0. Bij gebrek aan publiek werd het vierde zelf uitzinnig door deze onverwachte treffer. Na een half uur spelen werd deze voorsprong zelfs nog uitgebreid. Toen Arjan van de Wolfshaar diep werd gestuurd legde een Grolse verdediger hem tegen de grond. Deze op het oog onnodige overtreding werd door de sterk fluitende leidsman K. Ankersmid bestraft met een strafschop. Dit was tegen het zere been van Grol. Na een jeremiade van 3 minuten mocht uiteindelijk aangelegd worden voor deze elf meter. Ondanks deze jammerklacht wist Arjan van de Wolfshaar het hoofd koel te houden en schoot beheerst tegen alle ongeschreven voetbalwetten in deze zelf versierde penalty binnen, 2-0. De voetbalvaardige Grolsen besloten hierop op jacht te gaan naar de Anschlusstreffer. Deze viel ook op slag van rust nadat een aanvaller bekeken een bal met een boogje in de verre hoek wist te werken. Met deze 2-1 ging KSV 4 de rust in. Met deze voorsprong smaakte de thee zelfs met slechts één suikerklontje heerlijk zoet. De toon kwam neer op dit sterke defensieve spel vasthouden en de punten over de streep trekken.

Na de thee bleek de tegenstander echter sterk uit de startblokken te komen. Binnen 10 minuten wist Grol de gelijkmaker op het bord te tikken. Na een sterke actie over links werd de bal voorgebracht waarna de doelman met een bal in de korte hoek werd gepasseerd, 2-2. KSV 4 wist ondanks deze treffer het hoofd koel te houden en het bleef geloven in haar sterke defensieve spel met geloof in de counter. Dit bleek de juiste keuze en het betaalde zich uit toen Willem te Kronnie vanuit schier onmogelijke hoek een voorzet in het doel wist te koppen. De Vragenderse bank was uitzinnig toen deze bal tergend langzaam de doellijn passeerde,3-2. Grol was duidelijk van de wijs gebracht en nadat door praten en een handsbal buiten de zestien van de keeper, Grol met 9 man kwam te staan, via twee gele kaarten, kon KSV het overtal benutten door Arjan van de Wolfshaar alleen voor de keeper te zetten. De bal werd beheerst binnengeschoten waarna de wedstrijd definitief beslist was.

Dankzij sterk optreden op het middenveld van Man van de Wedstrijd Wouter Lamers kon KSV heer en meester blijven op het veld. Waar Grol vooral zichzelf tegenwerkte met tirades op de scheidsrechter en elkaar, bleef KSV positief en kon het de wedstrijd professioneel uitspelen. Waar reservewisselspeler alvast een felicitatiekratje aan het halen was voor de goudhaantjes van de vereniging, floot Ankersmid af. Dit luidde de start in van een werkelijk prachtige overwinning.

Invaller Demi Gierkink was uitzinnig: „Ik heb maar een kwartier gespeeld, maar ik heb zwaar genoten. Wat een beleving. Wat een positiviteit. Wat een wedstrijd. Dit smaakt absoluut naar meer. Wat ben ik blij dat ik deel van dit team uit mag maken.” Ook coach Barry Ikink was duidelijk in zijn nopjes: „We hebben het hoofd koel gehouden en zijn blijven geloven in ons eigen spel. Ik ben heel trots op wat we hier hebben gepresteerd. Alleen maar hulde voor dit team vanochtend.”

Na deze driepunter thuis tegen Grol 10 mag het vierde volgende week pas om 14.30 uur aantreden in Groenlo tegen Grol 9. Dit team staat zesde met tien punten uit zes wedstrijden. Leider Bas Lageschaar is echter verre van gerust op een vaststaande overwinning: „Die jongens hebben tijd van uitslapen en op het Grolse kunstgras hebben ze de mogelijkheid om in hun tikkie-takavoetbal te komen. Echter, heb ik er vertrouwen in dat als we zo sterk onze taken uit blijven voeren als vandaag, dat we dan onze zegetocht kunnen voortzetten.”