KSV 1 verliest nipt in Meddo

KSV 1 verloor afgelopen zondag met 2-1 in Meddo. Nadat Walter Overkamp KSV voor rust op voorsprong had geschoten, ging de ploeg in de tweede helft ten onder.

Afgelopen zondag traden de mannen van KSV 1 aan voor de achtste competitiewedstrijd. Ditmaal speelde KSV tegen SC Meddo 1, op een mede door de nieuwe coronaregels sfeerloos en uitgestorven sportpark. KSV begon de wedstrijd met 3 punten voorsprong op concurrent Meddo, maar wist dat het de club niet mocht onderschatten vanwege het zware programma dat zij reeds gespeeld hadden. Meddo had onder andere al tegen de bovenste vijf ploegen gespeeld. KSV ging vol goede moed van start na de sterke overwinning op Ulftse Boys van twee weken geleden. De ambiance die op het sportpark heerste, leek echter ook invloed te hebben op het spel. Het eerste half uur werd een soort kat en muis gevecht dat zich voornamelijk op het middenveld afspeelde. Meddo met veel balbezit, maar weinig kansen en KSV loerend op de counter. Na 35 minuten werd de wedstrijd opengebroken. Walter Overkamp nam een vrije trap vanaf een meter of 30 van de goal en draaide deze mooi in naar de tweede paal. Omdat alles en iedereen de bal miste, viel deze met enig fortuin zomaar in de goal. Meddo leek wakker geschut, en kreeg nog voor rust twee grote kansen, maar Wesley Keegstra redde tot tweemaal toe uitstekend na twee diagonale schoten.

In de tweede helft schoot Meddo direct uit de startblokken. De snelle rechtsbuiten Job te Molder was een ware plaaggeest voor de Vragenderse verdediging en al in de 4e minuut kwam een goede voorzet van hem via enig fortuin, via verdediger Frank Dijk, keeper Wesley en de paal voor de voeten van Meddo spits Job Geerdink, die eenvoudig binnen kon tikken. De storm leek even te gaan liggen en KSV kreeg halverwege de tweede helft weer wat meer controle en een punt leek veilig gesteld te worden, zonder dat men eigenlijk een goede kans wist te creëren. Tien minuten voor tijd kwam echter ook relatief uit het niets de winnende goal ineens op het bord. Wederom Job te Molder legde een voorzet panklaar op het hoofd van de inlopende Dion Boeijink. KSV probeerde vervolgens nog wel de aansluitingstreffer te maken en kwam nog dichtbij met een kopbal van de ingevallen Bas Oonk, die vanwege een lichte blessure niet kon starten, maar deze inzet ging helaas rakelings naast. Zodoende moest KSV zonder punten huiswaarts keren. Ondanks dat het spel niet heel best was, had er wel een puntje ingezeten. Volgende week wacht opnieuw een belangrijke uitwedstrijd tegen het nog puntloze MEC uit Miste.