KSV 4 sluit seizoen in stijl af

Zondagochtend 15 mei mocht KSV 4 thuis aantreden voor haar laatste wedstrijd van het seizoen. Op een zonovergoten sportcomplex was Bredevoort te gast.

Het seizoen van KSV4 was zeer succesvol te noemen. Met (tot dan 31 punten), stonden de strijders van leiders Bas Lageschaar en Barry Ikink, op een meer dan keurige 5e plaats. Desondanks wouden de heren het seizoen in stijl afsluiten.

Na een gezapig eerste kwartier, werd KSV beter. Dit onder aanvoering van de fenomenale Wouter Lamers, die als vanouds de lijnen uitzette op het middenveld. Na 20 minuten beloonde de thuisploeg zichzelf. Na fantastisch positiespel, waar Pep Guardiola jaloers op zou zijn, werd Sjoerd Ottink 1 op 1 met de doelman gezet. De tovenaar van Tatabanya twijfelde niet, en verschalkte de doelman met een stiffie. Het publiek ging compleet uit zijn dak.

Ook de geblesseerde KSV 4 spelers klapten hun handen stuk op deze fantatische goal van Sjoerd. Zijn broer Joost, die geblesseerd van de tribune de wedstrijd bekeek, was vol lof. ´´Ik heb altijd in Sjoerd geloofd, hij heeft niet voor niets de bijnaam tovenaar van Tatabanya gekregen´´, schreeuwde Joost vanaf de tribune. Na de 1-0 had KSV het duel onder controle en voetbalde het bij vlagen Bredevoort, van het kastje naar de muur. De ene na de andere vlot lopende aanval werd tentoongespreid, alleen vergat KSV zichzelf te belonen met de 2e goal. Daardoor gingen de mannen in groen-wit met een 1-0 voorsprong de kleedkamer in.

Kort na rust werd het duel op slot gegooid. Uit een corner knikte laatste man Mark Tanck, op aangeven van Luuk Molenveld, de 2-0 binnen. Hiermee was het duel definitief gespeeld. Toch bleef KSV op zoek gaan naar de 3-0, en deze viel ook. Good old Tom Schotman mocht zijn eerste doelpunt van het seizoen aantekenen. Met een bekeken schuiver verschalkte hij op ‘’Schotmansiaanse’’ wijze, de doelman van Bredevoort. Tom die dit seizoen veel last heeft gehad van blessureleed, kon hiermee zijn criticasters de mond snoeren.

‘’Ik heb altijd in mezelf geloofd, en wist dat ik sterker zou terugkeren. Dit doelpunt bewijst dat ik nog steeds van grote waarde kan zijn voor dit KSV4’’, zei de goedlachse middenvelder.

5 minuten voor tijd kreeg Bredevoort nog een uitgelezen kans op de eretreffer, maar deze werd op katachtige wijze uit de kruising geplukt door sluitpost Bram

Ribbers. De doelman wijste zijn achterhoede erop dat hij koste wat kost vandaag de 0 wou houden, wat geschiede.

Zo eindigde de laatste wedstrijd van het seizoen in een eclatante 3-0 overwinning. Met deze overwinning komt KSV4 op een puntenaantal van 34 terecht, een record. De jongens waren in jubelstemming, net als de leiding van het sterren ensemble. ‘’We mogen erg trots op onszelf zijn’’ riep coach Barry Ikink na de wedstrijd. Zijn compaan Bas Lageschaar kon dit beamen. ‘’Als je in zo’n sterke competitie zo’n puntenaantal kunt behalen, betekent dit dat we enorme stappen hebben gemaakt’’.

Na de wedstrijd liepen de heren van KSV 4 + de geblesseerde spelers een ereronde voor het hondstrouwe publiek. Het ideale moment voor de jonge supporters om eindelijk een handtekening of selfie te scoren van hun favoriete spelers. Aanvoerder Jelle Spexgoor richte zich nog kort tot de supporters en verzekerde hen, dat KSV4 volgend seizoen voor het kampioenschap gaat, wat met applaus werd ontvangen.

Het seizoen is dus voorbij voor KSV4,maar u kunt een aantal van de spelers nog bewonderen op het huistoernooi. Dit zal plaatsvinden op 11 juni. Komt allen!