KSV onderuit in strijd om lijfsbehoud

KSV 1 verloor afgelopen zondag met 0-2 van GWVV en leed daarmee een gevoelige nederlaag in de strijd om lijfsbehoud.

Op een zonovergoten sportpark De Bult trad KSV 1 afgelopen zondag aan tegen de nummer 6 GWVV uit Varsselder. De uitwedstrijd in maart verloor KSV met duidelijke cijfers (4-0). Dus moest er deze middag even wat recht gezet worden. En dat nog altijd zonder de langdurig geblesseerde voorhoedespelers Bas Oonk en Tim Lageschaar. En voor deze wedstrijd was Rick Tanck ook niet beschikbaar vanwege een hamstringblessure. Kortom enigszins gehavend moest KSV trachten een overwinning eruit te slepen voor de zo broodnodige punten.

In de eerste helft was GWVV beter aan de bal zonder echte doelrijpe kansen te creëren. Echter hun vrije trappen waren wel gevaarlijk en in de 21e minuut werd hieruit gescoord 0-1. KSV kon daar weinig tegenoverstellen en de tomeloze inzet resulteerde in gele kaarten voor Leon Lageschaar en Marijn Visser. Met name Marijn speelde met vuur in de ogen van de scheidsrechter en kon zich weinig meer permitteren. Hoewel KSV aan het einde van de eerste helft meer grip kreeg op de wedstrijd was het Wesley Keegstra die met twee formidabele reddingen de 0-2 wist te voorkomen.

Na de rust kwam Walter Overkamp in het veld voor Marijn en was het KSV die het betere van het spel had. KSV kreeg enkele kansen en met name Erwin van de Wolfshaar had daarbij weinig geluk. GWVV kwam er sporadisch uit maar dan wel vaak via hun gevaarlijke spits. In de 64e minuut probeerde Stefan Tanck een gevaarlijke aanval onschadelijk te maken middels een forse sliding, maar deze werd bestraft met een gele kaart. Even later moest Walter Overkamp zich laten vervangen door Frank Dijk nadat hij een blessure had opgelopen. Kort daarop sloeg ineens de vlam in de pan na een forse tackle op Niek Berendsen. Deze werd aanvankelijk niet door de scheidsrechter bestraft. Dit tot grote ergernis van de KSV-bank. Na dit korte opstootje werd de speler van GWVV alsnog op de bon geslingerd en even later moest Niek zich laten vervangen door debutant Indy Ubbink.

Het overwicht van KSV werd minder en ook Teun Lageschaar moest aan de noodrem trekken. Dit leverde hem een gele prent op en tevens een schorsing voor de eerstvolgende wedstrijd. Hoewel KSV bleef strijden voor een verdiend punt werd het in de 74e minuut 0-2. KSV bleef nog wel aandringen en in de 84e minuut kreeg Ruben Klein Gebbinck nog een niet te missen kans maar hij kopte helaas over.

KSV moest dan ook genoegen nemen met deze 0-2 nederlaag en moet zich nu opmaken voor de thuiswedstrijd van komende donderdagvond tegen MEC. Om aan de promotie/degradatiewedstrijden te ontsnappen zal er deze wedstrijd zeker gewonnen moeten worden en dan hopen dat de concurrenten punten laten liggen in deze extra competitieronde. Alles is nog mogelijk, maar het wordt zeker een zware opgaaf met al die blessuregevallen in de voorhoede van KSV. Pupil van de week was Daan Nijrolder. Zijn voorspelling van de wedstrijd ging helaas niet op.