KSV 4 zegeviert ondanks lastige omstandigheden

KSV 4 won afgelopen zondag op een lastig bespeelbaar veld met 3-1 van Varsseveld 8 dankzij doelpunten van Arjan van de Wolfshaar en Jelle Spexgoor.

KSV 4 speelde afgelopen zondag tegen middenmotor Varsseveld 8. In Varsseveld had KSV 4 met hangen en wurgen met 2-2 gelijkgespeeld begin oktober vorig jaar nadat het de hele wedstrijd onder druk stond. In Vragender waren de rollen omgekeerd en had KSV 4 het betere van het spel.

Het veld in Vragender was erg hobbelig. KSV 4 hanteerde daarom snel de lange bal om koningskoppel Arjan van den Wolfshaar en Rob Gebbink in stelling te brengen. De jonge honden van Varsseveld verdedigden echter sterk. Dit zinde aanvoerder Jelle Spexgoor niet. Hij was ontevreden over het spel en liet dat verbaal meermaals blijken. Zo maande hij zijn ploeg tot meer scherpte in de duels.

Binnen een half uur kreeg KSV 4 een grote domper te verwerken. In een uiterste krachtsinspanning de bal te onderscheppen knalde middenvelder Wouter Lamers met zijn knie op het keiharde veld. Zijn knie werd dik en Wouter moest met een blessure het veld verlaten. Danny Wiegerinck verving hem.

KSV 4 bleef met lange ballen beide aanvallers zoeken. Kort voor rust had deze strijdwijze succes toen Arjan van de Wolfshaar de 1-0 binnenschoot. Vlak daarna scoorde Arjan de 2-0 en zette KSV 4 op een comfortabele voorsprong.

Na rust drong Varsseveld aan in een poging de aansluitingstreffer te scoren. Dat lukte en de gasten gingen op zoek naar de gelijkmaker. Na de eerste beste aanval van KSV 4 kreeg de thuisploeg een penalty. Aanvoerder Jelle Spexgoor benutte deze gedecideerd.

Vlak daarna kreeg KSV 4 wederom een penalty. Wederom stond Spexgoor achter de bal. Dit maal schoot hij hem in de andere hoek maar bracht de doelman van Varsseveld redding. Ondertussen was gastspeler Jaap Hegeman die geleend was van KSV 3 al ingevallen. Coach Barry Ikink liet Jaap 60 minuten op de bank zitten omdat Jaap na een prachtige zaterdagavond te laat was.

Ondanks de gemiste penalty brak er geen paniek uit bij KSV 4. De thuisploeg controleerde de wedstrijd en won verdiend met 3-1. Kort voor tijd had doelman Luuk Molenveld nog een flitsende redding door na een uiterste krachtsinspanning met zijn voet de 3-2 te voorkomen.

Coach Barry Ikink sprak van de groei die zijn ploeg dit jaar doormaakte. „We geven vandaag heel weinig weg en winnen overtuigend van Varsseveld 8 – dat geen slecht team heeft. Hoewel we grote kansen misten, bleef mijn ploeg rustig. Ik ben trots op de jongens”, zegt Ikink. Zijn kompaan Bas Lageschaar sloot zich hierbij aan al treurde hij over de gemiste kansen. Aankomende zondag speelt KSV 4 om 11.30 uur in Beltrum tegen Vios Beltrum 8.