Marijn Visser bezorgt KSV 1 een punt

KSV 1 pakte afgelopen zondag in Ulft een belangrijk en verdiend punt dankzij een doelpunt van Marijn Visser. Hij scoorde de 2-2 nadat Tim Lageschaar de gasten op voorsprong had gezet.

Vandaag moest KSV in haar uitwedstrijd aantreden tegen rivaal Ulftse Boys. Een zeer belangrijk duel om nacompetitie te ontlopen. Immers Ulftse Boys heeft 14 punten en staat 4e van onderen en KSV heeft 12 punten met een wedstrijd meer en staat 3e van onderen. In een zonnige ambiance was er sprake van een matige wedstrijd waarbij bij beide elftallen de angst overheerste om hier dure punten te verspelen. Desondanks was in de eerste helft KSV de bovenliggende partij met mogelijkheden voor Marijn Visser en Bas Oonk om de score te openen.

Helaas al in de 35e minuut moest Frank Dijk zich laten wisselen door Rick Tanck met een hamstringblessure (wintersport maak meer kapot dan je lief is!). In de 40e minuut was het dan eindelijk toch raak voor KSV middels Tim Lageschaar die een fraaie voorzet van Walter Overkamp knap afrondde 0-1. Met deze ruststand die feitelijk hoger had moeten uitvallen ging men de kleedkamer in.

Na de rust was het spelbeeld aanvankelijk niet veel anders, maar het was Ruben Klein Gebbink die toch een enorme mogelijkheid op 0-2 liet liggen. Hierna nam Ulftse Boys het heft in handen en verscheen steeds vaker in het strafschopgebied van KSV zonder nog echt gevaarlijk te worden. Kort na rust viel de pas 17-jarige Tjebbe Raben in voor Bas Oonk die ook hamstringklachten kreeg.

Even daarna viel toch nog onverwachts de 1-1 toen een hard schot door Wesley Keegstra werd gekeerd maar terecht kwam bij de spits van Ulftse Boys die de bal hard in de uiterste hoek schoot. Het team van Martijn Meerdink werd steeds brutaler en KSV kwam er maar sporadisch meer uit. 5 minuten voor tijd werd er helaas weer gescoord door Ulftse Boys waardoor het leek dat KSV met een nederlaag huiswaarts moest keren.

In een laatste poging om toch nog een punt te bemachtigen viel Tom Ribbers in voor Stefan Tanck en speelde men achter 1 op 1. Ulftse Boys kreeg hierna nog een megakans op 3-1, maar gelukkig voor KSV werd deze kans niet verzilverd. In een alles of niets offensief was het Marijn Visser die ver in blessuretijd de 2-2 aantekende. Dit tot grote ergernis aan Ulftse zijde, maar de opluchting bij de technische staf van KSV was uiteraard zeer groot. Deze 2-2 gaf echter de verhoudingen goed weer. Op basis van de getoonde inzet deze middag was dit punt dan ook dik verdiend voor KSV. Volgende week staat op het programma de thuiswedstrijd tegen Etten, die vlak boven KSV staat. Kortom wederom een belangrijke wedstrijd.

Jan Harmelink