KSV bezorgt tegenstander HMC’17 een zure middag

KSV 1 speelde afgelopen zondag met 0-0 gelijk in de derby tegen HMC’17. Beide ploegen misten de mooiste kansen. Door dit gelijke spel in het laatste duel van de competitie kunnen beide teams zich opmaken voor de nacompetitie.

Op een volgepakt sportpark de Bult trad KSV zondagmiddag aan tegen buurtgenoot HMC’17 uit Harreveld/Mariënvelde. Een beladen wedstrijd voor met name onze tegenstander die nog niet veilig was voor klasse behoud in deze 4e klasse C. Met de nodige spanning werd dan ook de wedstrijd Etten – AD’69 nauwlettend in de gaten gehouden. Aangezien Etten ook nog in de race was voor klassebehoud gezien het feit dat zij 1 punt minder hadden dan HMC’17. KSV daarentegen kon vrijuit spelen aangezien zij sowieso veroordeeld waren tot het spelen van promotie/degradatiewedstrijden gezien de derde plek van onderen. Helaas moest men nu ook weer improviseren met de opstelling gezien de vele blessures.

Onder leiding van de goed fluitende scheidsrechter ten Broek was er in de eerste helft sprake van een leuke wedstrijd met over en weer megakansen om de score te openen. Maar deze middag waren de twee keepers ongekend sterk in hun optreden en hadden de voorwaartsen van beide clubs weinig tot geen geluk in de afronding. In de 42e minuut leek Max Elshof de score te openen maar zijn schot ging tergend langzaam langs de verkeerde kant van de paal. Ook Erwin van de Wolfshaar had al kunnen scoren, maar ook hij had deze middag geen geluk. Het had met de rust wel 2-2 kunnen staan, maar het bleef bij 0-0.

Na de rust was het aanvankelijk HMC’17 dat het betere van het spel had en KSV steeds verder terugdrong eigen speelhelft. Sporadisch kwam KSV er nog uit, waarbij met name Erwin van de Wolfshaar een plaag was voor de verdedigers van HMC’17. Hoewel HMC’17 steeds vaker in het zestienmeter gebied kwam van KSV stuitte het steeds op doelman Wesley Keegstra. Halverwege de tweede helft werd de moegestreden Max Elshof vervangen door Tim Lageschaar die weer terug is van een langdurige blessure. Echter met zo’n twintig minuten te gaan voetbalde KSV zich onder de druk vandaan en kwam steeds vaker richting strafschopgebied van HMC’17. Met de verse wissels Indy Ubbink voor Bas Oonk en Daniël Gunnewick (zijn debuut in het 1e) voor Niek Berendsen werd getracht er nog een overwinning uit te slepen. Toen bekend werd dat Etten met 2-1 voorstond tegen AD’69 werden er bij HMC’17 meer manschappen naar voren gedirigeerd en daardoor ontstond er meer ruimte achterin. In de laatste 10 minuten kreeg KSV dan ook enkele megakansen, maar of de keeper lag in de weg of de bal ging net naast de verkeerde kant van de paal. Nadat de scheidsrechter uiteindelijk affloot was het wachten op de definitieve uitslag bij Etten- AD’69. Na enkele zenuwachtige minuten bleek dat Etten had gewonnen en was de teleurstelling in het kamp van HMC’17 zeer groot. Ook zij moeten nu één promotie/degradatieduel spelen om behoud in de 4e klasse.

KSV daarentegen moet twee wedstrijden spelen mits uiteraard de eerste wedstrijd wordt gewonnen. Komende zondag moet men aantreden tegen ZZC’20 uit Zelhem. Deze ploeg eindigde als derde in de 5e klasse B waar Erix hedenmiddag kampioen werd. Als deze wedstrijd wordt gewonnen dan moet men aantreden tegen de winnaar van De Hoven tegen Terwolde op een nader te bepalen neutraal terrein. Kortom nog twee spannende weken voor onze vereniging waarbij de massale steun van onze supporters meer dan welkom is. De pupillen van deze middag waren Luuk Meerdink, Julia Paas en Jelte Paas en zij hebben allen genoten van deze leuke wedstrijd.