KSV 1 boekt de eerste zege van dit seizoen

KSV 1 heeft vandaag drie belangrijke punten gepakt tegen het uit de vijfde klasse gepromoveerde SVGG. KSV boekte een ruime overwinning; 5-2.

Vandaag, zondag 8 oktober, stond de tweede thuiswedstrijd van KSV op het programma tegen SVGG uit Megchelen. Beide teams hebben dit seizoen nog geen punten binnen weten te slepen. KSV verloor twee maal met 2-1, SVGG respectievelijk 5-1 en 5-0. Beide ploegen streden vandaag dus om de eerste punten van dit seizoen.

KSV opende de wedstrijd sterk. Dit resulteerde al zeer vlot in de 1-0 door Erwin, strak in de bovenhoek geschoten. Niet lang daarna volgde een grote kans voor SVGG. Er werd slap verdedigd, goed geschoten en de bal kon nog nipt door Pascal naast het doel worden gewerkt. De hierop volgende corner was minstens zo gevaarlijk. Een waarschuwing voor de wat ongeconcentreerd spelende heren van KSV.

In de 21e minuut maakte de linksback van SVGG een overtreding op Erwin. Erwin was op dat moment met een veel belovende aanval bezig, dit werd dan ook bestraft met een gele kaart en een vrije trap voor KSV. Deze vrije trap werd fraai genomen door Robert en genadeloos afgewerkt door een goed spelende Tim Minkhorst; 2-0.

Het spelbeeld hierna was erg wisselvallig. Wel was KSV de dominerende ploeg. Kort voor rust kreeg Teun een bal ongelukkig op zijn hand in eigen zestien meter. De scheidsrechter geeft hiervoor terecht een penalty. Pascal houdt KSV in de wedstrijd door deze, overigens matig ingeschoten penalty, uit het net te houden. Ruststand; 2-0.

KSV komt de kleedkamer uit met dezelfde elf als voor rust. In de 52e minuut maakt SVGG gebruik van het slappe spel KSV en schrijft de 2-1 op het scorebord. Dit was het moment voor SVGG om de wedstrijd te kantelen, echter wist KSV in de 61e minuut 3-1 te maken. Een goed verzorgde aanval met perfecte voorzet van Erwin werd wederom strak afgewerkt door Tim M. Vanaf hier trekt KSV de wedstrijd totaal naar zich toe. Enkele minuten later komt Twan langs de rechterzijde en geeft een bal hoog voor op Tim M, die ook deze bal perfect achter de keeper weet te schuiven. Wederom niet vele minuten later mag invaller Thomas over dezelfde rechter kant een strakke voorzet geven op Erwin, die deze bal goed weet af te werken; 5-1.

Hoewel je zou denken dat KSV met gemak deze overwinning over de streep zou moeten trekken, wist SVGG toch nog een keer te scoren. SVGG bleef, ondanks de 5-1 achterstand, voetballen en tekende in de 89e minuut na wederom wat slap verdedigen van KSV nog de
5-2 aan, tevens eindstand.

Voor SVGG het derde, behoorlijke, verlies op rij. Voor KSV drie verdiende en belangrijke punten. Pupil van deze week was Sem Baak, die al voorspelde dat KSV drie punten binnen zou slepen. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen MEC op het programma, om 14.00 uur op Sportpark den Tappen te Miste. Graag tot dan!