KSV doet goede zaken tegen SV Basteom

In een regenachtig Steenderen haalde KSV een belangrijke overwinning op SV Basteom. Na rust scoorde Erwin van de Wolfshaar met het hoofd het enige doelpunt.

In de eerste helft was SV Basteom de bovenliggende partij. De ploeg van oud KSV-trainer Theo Besselink beschikte over een snelle en gevaarlijke voorhoede. KSV speelde onrustig en slordig. Reeds in de 8ste minuut kwam KSV goed weg. SV Basteom wist niet te profiteren van de chaotische situatie na een corner voor het doel van KSV. Na ruim een kwartier spelen kreeg KSV de eerste kans via Erwin van de Wolfshaar. De doelman van SV Basteom wist de inzet van Erwin te pareren. Hierna was het alarmfase 1 voor KSV. Doelman Wesley Keegstra hield met een viertal katachtige reddingen KSV op de been. Rick Tanck moest kort voor rust geblesseerd het veld verlaten en Stan Gunnewick was zijn vervanger. Met kunst en vliegwerk werd de rust zonder verdere schade bereikt.

Na rust startte KSV met Tim Lageschaar voor Frank Dijk. Het duurde ruim een kwartier voordat KSV gevaarlijk werd. Walter Overkamp legde vanuit een vrije trap de bal panklaar op het hoofd van Erwin van de Wolfshaar. Met een listige boogbal verschalkte de spits al koppend de keeper: 0-1. Hierna kreeg KSV meer controle over de wedstrijd. Walter Overkamp werd na ruim 70 minuten gewisseld voor Tom Ribbers. Een kwartier voor tijd kwam SV Basteom met 10 man te staan, na een grove overtreding op Jouke Elshof. In de slotfase verzuimde KSV de wedstrijd op slot te gooien. Jouke Elshof was nog het dichtst bij een treffer met een schot op binnenkant paal.

Na het verlossende eindsignaal kon KSV drie punten bijschrijven en passeerde daarmee SV Basteom op de ranglijst. Volgende week speelt KSV thuis tegen FC Bergh om 14:00 uur. Graag tot dan!