KSV haalt punt in pover duel

KSV 1 speelde vandaag met 0-0 gelijk tegen KSH. In een pover duel pakten beide ploegen een punt.

KSV moest vandaag in haar eerste wedstrijd na de winterstop aantreden tegen KSH uit Harreveld. Zondag 26 november had KSV haar laatste competitiewedstrijd gespeeld tegen SVBV uit Barchem. KSH ploeg had in de eerste seizoenshelft 11 punten uit 9 wedstrijden behaald en KSV had 9 punten uit eveneens 9 wedstrijden. Kortom twee ploegen die behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn. Het beloofde dan ook een spannend duel te worden. Maar helaas het werd een pover duel van met name KSV zijde. De harde wind was een behoorlijke spelbreker en daardoor kwamen veel passes niet aan en dat gaf een rommelig beeld van deze wedstrijd. In de eerste helft was het balbezit vooral voor KSH die de verdediging van KSV onder grote druk zette zonder echter doelrijpe kansen te creëren. KSV kwam er maar sporadisch uit en mistte natuurlijk hun goalgetter Erwin van de Wolfshaar die geblesseerd was. Ondanks het enorme veldoverwicht van KSH bleef KSV redelijk overeind. In de 40e minuut kroop KSV echter door de oog van de naald toen een van de voorwaartsen van KSH met een enorme pegel de lat boven het doel van Pascal Wolterink teisterde. Nog geen minuut later kreeg Tim Minkhorst aan de andere kant een behoorlijke kans maar zijn schot was te slap om de doelman van KSH te verschalken. Met een 0-0 ruststand gingen de teams dan ook naar de kleedkamer.

Aan het begin van de tweede helft was het aanvankelijk hetzelfde spelbeeld als voor de rust. Maar naarmate de wedstrijd zich verder ontwikkelde zakte het niveau van de wedstrijd. Ook KSH begon steeds slechter te spelen zodat de aanwezige toeschouwers niet echt warm werden van het getoonde spel. Vlak voor het einde dacht iedereen dat KSH nog een penalty kreeg nadat een van de voorhoedespelers in het zestienmetergebied van KSV werd aangetikt, maar de scheidsrechter zag hier niets in en liet verder spelen. Dit tot grote onvrede van de KSH bank. Hierna kreeg Tim Minkorst namens KSV nog een dot van een kans maar deze werd jammerlijk gemist. In een klein slotoffensief probeerde KSH alsnog de drie punten mee te nemen naar Harreveld, maar de verdediging van KSV gaf geen krimp. Zo bleef het 0-0 na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Van Leeuwen. Een punt dat vooral door KSV werd gekoesterd in haar strijd om lijfsbehoud.

Volgende week speelt KSV uit tegen het hooggeplaatste GWVV uit Varsselder en zal er beslist beter gespeeld moeten worden om daar succes te hebben.

Door: Jan Harmelink