KSV wint dankzij counterdoelpunt

In een gezapige streekderby trekt KSV, door een goed uitgevoerde counter, aan het langste eind. Max Elshof was de matchwinner. Hij scoorde op aangeven van Erwin van de Wolfshaar de belangrijke 1-0.

Vandaag stond de streekderby tegen HMC – Harreveld Mariënvelde Combinatie – op het programma. Een ploeg die voor trainer Marco Engelberts niet onbekend is, daar hij voor twee jaar terug nog hoofdtrainer was bij het toenmalig KSH in Harreveld. HMC heeft met zeven gespeelde wedstrijden 11 punten, vier punten meer dan KSV. Beide teams zullen voor het volle pond strijden vanmiddag.

Hoewel je het een streekderby mag noemen, was het eerste half uur van de wedstrijd alles behalve een spannende en felle pot. Het was van beide kanten nogal gezapig. En hoewel HMC wat sterker en meer aan de bal is, wordt het geen enkele keer gevaarlijk voor het doel van Wesley Keegstra. KSV oogt gebrand, fanatiek en heeft de wedstrijd goed onder controle maar weet tegelijkertijd ook niet veel te creëren.

Het wordt eigenlijk pas spannend in de 41e minuut. HMC krijgt een vrije trap toegekend op 25 meter van het doel. De vrije trap wordt indirect en niet erg sterk genomen. De bal kon gemakkelijk worden weggewerkt en enkele minuten hierna fluit de scheidsrechter af voor rust.

Beide teams komen wat feller dan voor rust uit de kleedkamers. HMC probeert de druk wat op te voeren en in de aanval te gaan. Door wat slordig spel aan de kant van HMC kan KSV uitbreken en counteren. Na goed voorbereidend werk van Erwin van de Wolfshaar, die op eigen houtje twee spelers uitspeelt en vervolgens een afgemeten steekpass geeft, zet Max Elshof met een kapbeweging nog één verdediger te kijken en weet de bal achter de keeper van HMC te schuiven. Een prachtige 1-0.

Vanaf hier wordt het spelbeeld weer wat onrustiger. Duels worden wel gewonnen, maar er wordt slordig omgegaan met balbezit. Ook worden er veel ballen naar voren ‘geroeid’, de flanken en voorhoede spelers hebben hun meters wel gemaakt vanmiddag. HMC blijft wat sterker en rustiger in balbezit, maar krijgt toch ook geen grip op de wedstrijd. Het weet geen kansen te creëren. In de 75e minuut krijgt HMC nog wel een grote en enige kans op de 1-1. Voor vrijwel open doel wordt de bal echter rakelings naast geschoten.

Er is hard voor gestreden en onderaan de streep houdt KSV 3 belangrijke punten in Vragender vanmiddag. Door deze punten sluit KSV mooi aan in de middenmoot van de vierde klasse C. Volgende week staat de bekerwedstrijd tegen S.V. Haarle op het programma. Deze wordt op zaterdag 16 november gespeeld op sportpark ‘Pastoorsmoat’ in Haarle.

Pupillen van de week: Yolin en Boet Boschker. Supporter van de week: Marieke klein Gebbink.