KSV huldigt Erwin van de Wolfshaar na 200e competitiedoelpunt

Zondag 9 september is Erwin van de Wolfshaar gehuldigd. Op 27 mei heeft hij namelijk in de laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2017/2018 zijn 200e competitiedoelpunt gescoord in de wedstrijd tegen VIOS Beltrum. Namelijk 167 voor KSV en 33 doelpunten voor Grol, waar hij ook 4 seizoenen heeft gevoetbald. Een unieke prestatie! Hier werd voorafgaand aan de bekerwedstrijd tegen SV Grol bij stil gestaan. Diverse cadeaus werden overhandigd en Jan Harmelink had een speech vol lovende woorden voorbereid. Deze is hieronder na te lezen. We hopen dat Erwin er nog veel mag maken!

Speech Jan Harmelink

Goedemiddag supporters van KSV en uiteraard ook die van onze tegenstander van vanmiddag SV Grol. Allemaal van harte welkom op ons sportpark De Bult. Alvorens te beginnen met de bekerwedstrijd van hedenmiddag hebben wij gemeend als bestuur van KSV Voetbal onze absolute topscoorder aller tijden Erwin van de Wolfshaar even in het zonnetje te moeten zetten met het behalen van de 8e ster bij de KNVB in het afgelopen seizoen 2017-2018.

Dit betekent dat hij in de reguliere competities 200 doelpunten heeft gescoord als speler van een 1e team en dat is in het huidige amateurvoetbal een prestatie van formaat. Het 200e doelpunt scoorde hij het afgelopen seizoen in de uitwedstrijd tegen VIOS Beltrum op 27 mei j.l. Wij als KSV zijn dan ook zeer vereerd met het feit dat wij een speler van een dergelijk kaliber in ons midden hebben. Daarnaast scoorde hij nog 23 bekerdoelpunten, 53 oefendoelpunten en 12 nacompetitiedoelpunten.

Jarenlang was hij en is hij nog steeds een kwelgeest voor menig verdediger van de tegenpartij en wanneer zijn naam word afgeroepen in de opstelling is menig trainer van de tegenpartij ten einde raad in de wetenschap dat hij nauwelijks is af te stoppen. Hij heeft een neusje voor de goal, is een koele afmaker in het 16-meter gebied, scoort altijd uit penalty’s en beschikt over een enorme startsnelheid waarmee hij in de eerste meters iedereen zijn hielen laat zien.

Bij praktisch alle tegenstanders uit de regio heeft hij gescoord maar bij MEC in Miste hebben ze vaak heel slecht geslapen en menige nachtmerries aan over gehouden wanneer hij weer in het veld verscheen. Maar liefst 14x wist hij tegen MEC te scoren en dan ook nog vaak in cruciale wedstrijden om lijfsbehoud en/of promotie. Zijn allereerste doelpunt voor KSV 1 scoorde hij op 3 november 2002 in de wedstrijd tegen Etten. Het waren er waarschijnlijk nog veel meer geweest ware het niet dat hij veelvuldig langdurig geblesseerd is geweest door de zware aanslagen op zijn benen, de wintersportuitjes met zijn kameraden en de glijpartijen in de varkensschuur.

Ook bij onze tegenstander SV Grol heeft hij 4 jaar op hoog niveau gespeeld en ook daar wist hij als “Wolfie” het net geregeld te vinden. Zij waren maar wat blij met de komst van dit natuurtalent uit Vroagender. Wij als KSV natuurlijk wat minder, maar gelukkig speelde ook zijn broer Arjan in het 1e elftal die ook weet hoe hij doelpunten moet maken. Wat wel opvalt is dat jij Erwin tegen Grol nog nooit hebt gescoord, maar dat kun jij uiteraard vanmiddag nog goed maken.

Nu wij dit jaar zijn ingedeeld in de 4e klasse B en richting Enschede moeten is het voor ons een hele geruststelling om te vernemen dat jij ook tegen deze ploegen in het verleden het net wist te vinden.

Erwin namens KSV Voetbal willen wij je nogmaals bedanken voor al die mooie doelpunten die jij onze voetbalvereniging hebt gegeven en we hopen uiteraard nog een aantal jaren van jouw diensten gebruik te mogen maken als speler van ons 1e elftal. Voor mannelijk opvolging heb je nog niet gezorgd, maar uit betrouwbare bron hebben wij vernomen dat je de moed nog niet opgeeft.

Als blijk van waardering mag ik jou dadelijk een cadeau overhandigen en voor Monique die je zo vaak heeft moeten missen een bos bloemen.

Mag ik dan tenslotte nog een daverend applaus voor deze geweldige speler!