KSV JO-17 1 wint ook haar derde wedstrijd na de winterstop

Na de eerste twee wedstrijden met winst te hebben afgesloten, won KSV JO-17 1 ook haar derde wedstrijd met 4-0 van Terborg/Silvolde JO-17 2 en doet het nog altijd mee om de koppositie in de derde klasse.

De wedstrijd tegen Terborg/Silvolde was verzet van de zaterdagmiddag naar de woensdagavond wegens een spelers tekort bij de tegenstander. Een doordeweekse wedstrijd zit altijd vol met verrassingen dus KSV JO-17 1 wist niet wat het moest verwachten van de tegenstander. Dat bleek ook aan het begin van de wedstrijd. KSV keek de kat uit de boom terwijl Terborg/Silvolde het spel bepaalde de eerste 10 minuten. Door een paar goede reddingen van vaste sluitpost Willem Mateman bleef het 0-0 en kon KSV langzaam beter in hun spel komen. Nadat KSV ook een aantal mogelijkheden had gekregen was het in de 25e minuut raak. Na een goede actie op snelheid dribbelde Indy via rechts het 16 meter gebied in. Hoewel hij de bal wilde voorzetten belandde de bal, met een beetje geluk, in linkerbovenhoek van het doel: 1-0 voor KSV. Dit doelpunt deed KSV goed, want vanaf de 1-0 kreeg KSV de touwtjes in handen en liet deze ook niet meer los. KSV bleef kansen creëren, maar de aanvallers vergaten zichzelf te belonen, waardoor de ruststand 1-0 was. Na rust bleef het spelbeeld hetzelfde. Terborg/Silvolde kreeg nog wel een aantal kansjes, maar KSV bleef de bovenliggende partij. Een kwartier na rust beloonde KSV zichzelf door de tussenstand uit te breiden naar 2-0. Na een lange bal vanuit de achterhoede werd Niek alleen op de keeper afgestuurd, hij bleef kalm en schoof de bal in het doel. De wedstrijd was nu gespeeld, het enige wat nog ontbrak was een doelpunt van topscorer Ivar en die kwam er, twee zelfs. Ivar verdubbelde de stand, door twee keer met links te scoren en vergrootte zijn doelpuntentotaal tot 5 doelpunten in drie wedstrijden. Wegens verschillende redenen speelt KSV JO-17 1 zijn volgende wedstrijd pas weer op woensdag 10 april om 19:30 thuis tegen FC Doetinchem JO-17 1. U bent van harte welkom om ons te komen aanmoedigen, zodat wij onze zegereeks voort kunnen zetten.