KSV JO11-1 pakt eerste driepunter!

Op 12 Mei stond de wedstrijd tegen Meddo op de planning. Meddo stond aardig stabiel in de middenmoot, terwijl KSV ergens onderaan bungelde. Helaas was er ook een afmelding, Sander Morsink had zijn enkel bezeerd en kan daardoor helaas het restant van de competitie niet voetballen. Het was nu de vraag hoe de jongens dit oppakten zonder Sander in de spits. Maar van twijfel van geen enkel moment sprake.

KSV begon goed aan de wedstrijd. Er werd vanaf minuut 1 goed druk gezet en Meddo kon zich hier maar moeilijk uitvoetballen. Helaas was alleen de eindpass steeds te slordig waar dit niet in doelpunten werd uitgedrukt. Een lange uittrap van de keeper van Meddo werd niet goed ingeschat door de KSV verdediging en opeens kwam hun spits oog in oog met onze keeper Giel. Helaas maakte de spits geen fout en stond het onterecht 0-1 voor Meddo.

Maar gelukkig lieten de jongens de kop niet hangen en gingen verder waar ze gebleven waren. Het restant van de 1e helft was wederom hetzelfde verhaal. KSV maakte het spel, maar Meddo loerde op de counter via de verre uitrappen van de keeper.

Er werd gefloten voor het rust signaal. De jongens hadden wel ranja verdiend en dan was het ook tijd op de puntjes op de i te zetten, want er waren zeker punten te halen voor KSV. De wissels werden doorgevoerd en met een laatste overtuigende speech hoopte de trainer Luuk Harmelink het geloof te houden op een overwinning.

De scheids had nog maar net gefloten en KSV begon alweer te domineren en hoe. Via flitsend combinatie spel werd de verdediging van Meddo open gereten. Jeroen werd goed alleen voor de keeper gezet, maar zijn eerste inzet werd gepareerd, zijn 2e inzet ging half naast keeper, maar Luuk Schilderink gaf het beslissende tikje waardoor de 1-1 een feit was. Binnen 5 min. na het fluitsignaal voor de 2e helft stond KSV alweer op gelijke hoogte.

Het geloof was weer helemaal terug bij KSV en de jongens roken de overwinning. Hierdoor werd er helaas af en toe te makkelijk gedacht en kwamen ook af en toe hachelijke momenten voor bij het KSV doel. Maar gelukkig was Giel scherp en kon vele malen redden. Helaas was het onze eigen verdediger Willem die Giel passeerde, waardoor Meddo weer met 1-2 voorstond. Een voorzet werd half weggewerkt door de verdediging, waarna de spits van Meddo de bal via de paal en dan Willems hoofd in het doel kreeg.

Wederom een tegenslag voor de jongens, maar het geloof bleef. Kort daarna kreeg KSV een corner. Deze werd strak aangesneden en bij de 2e paal binnen gewerkt door Jeroen Hahné. Het stond weer 2-2 en KSV was door het dolle heen. Gingen ze dan echt vandaag de eerste punten van het seizoen halen? Bij Meddo was het geloof weg en zij probeerde de 2-2 te verdedigen. KSV kwam hier maar moeizaam doorheen.

Man of the match Jeroen Hahné zag een gaatje en schoot van verre afstand op doel. De keeper schatte de bal totaal verkeerd in en dacht dat deze naast zou gaan. Maar tot zijn grote verbazing belandde deze in het doel. 3-2 KSV stond voor het eerst dit seizoen voor en de eerst overwinning was binnen hand bereik. Meddo had niks meer te verliezen en ging weer vol op de aanval voetballen. Hierdoor kreeg KSV veel ruimte om de score uit te breiden, maar vaak werd er slordig omgegaan met die ruimte. De counters van Meddo werden steeds gevaarlijker en iedereen was bang dat de 3-3 zou vallen, maar gelukkig floot de scheids op zijn fluitje en waren de eerste punten van dit seizoen een feit.

Door deze overwinning is KSV ook van de laatste plaats af. Met nog een paar wedstrijden te gaan hopen de jongens deze goede flow te behouden en toch nog iets van het seizoen te maken.