Dramatische nederlaag KSV in Barchem

Na de nederlaag van afgelopen woensdag tegen Erix moest KSV 1 vandaag aantreden tegen directe concurrent SVBV in strijd om handhaving in de vierde klasse. SVBV kon het duel met vertrouwen tegemoet zien aangezien men de laatste 2 wedstrijden met ruime cijfers (5-0 en 4-0) wist te winnen.

KSV begon goed aan het duel en al na 2 minuten schoot KSV op de onderkant van de lat. De eerste helft kreeg KSV misschien wel zes uitgespeelde kansen, waar SVBV niks tegenover kon zetten. Men ging met een 0-0 stand rusten.

In de tweede helft grotendeels hetzelfde spelbeeld: KSV kreeg weer een aantal grote kansen, maar ook deze werden allemaal niet benut. De keeper van SVBV had een aantal fantastische reddingen en leek vandaag onpasseerbaar. SVBV rook bloed en nam naarmate de 2e helft vorderde steeds meer risico’s. Vlak voor tijd had keeper Pascal Wolterink nog een goede redding, maar was in de 87e minuut kansloos toen een speler van SVBV uit een moeilijke hoek raak schoot. Niet veel later floot de scheidsrechter de wedstrijd af en was de ontlading groot bij de spelers van SVBV. Bij KSV droop men zwaar teleurgesteld af na deze volkomen onverdiende nederlaag. KSV speelde een goede wedstrijd, kreeg legio kansen, maar bleef zoals wel vaker dit seizoen opnieuw met lege handen achter.

Door deze nederlaag staat KSV nu op de voorlaatste plaats. Doordat KSH won, is het gat tussen KSV en de veilige 11e plek van KSH nu opgelopen tot 7 punten, met nog 3 wedstrijden (2x tegen Vios Beltrum en 1x nog tegen Erix) te gaan. KSV zal de komende wedstrijden moeten proberen om nog wat punten te pakken om zodoende in ieder geval SVBV op de ranglijst voor te blijven, dat nu 1 punt meer heeft dan KSV. Het verschil tussen plek 12 (SVBV) en plek 13 (KSV) is namelijk een extra wedstrijd in de nacompetitie. Dit zal echter een loodzware klus worden, aangezien het nog 2x tegen Vios Beltrum speelt, wat nog volop in strijd is om de 3e periodetitel.

Namens KSV feliciteren we bij deze RKZVC met het behalen van het derde kampioenschap op rij en promotie naar de hoofdklasse!

Aanstaande donderdag 17 mei speelt KSV thuis om 19.30 uur tegen VIOS Beltrum.

Door: Niels Hegeman