KSV krijgt tweede paasdag een zware nederlaag te verwerken in Aalten

KSV verloor op tweede paasdag met 6-0 op Sportpark Zuid in Aalten tegen AD’69.

Beide teams begonnen rommelig aan de wedstrijd. Toch creëerde KSV de beste aanvallen. Aanvaller Erwin van de Wolfshaar had in de eerste minuten al twee keer over links een aanval opgezet waarvan de eindpaas niet goed overkwam. KSV kreeg in de 10e minuut via een counter een grote kans op de 0-1. AD was bezig met aanvallen en stuurde de aanvaller met een steekpaas weg, die 1 op 1 op keeper Wesley terecht kwam. De aanvaller stuitte op goed keeperswerk van Wesley Keegstra, waarna deze het spel snel verlegde naar de andere kant van het veld. De bal kwam bij Erwin terecht, wie na een goede kapbal 1 op 1 kwam te staan met de Aaltense doelverdediger. Erwin schoot echter rechts naast de goal waardoor de stand op 0-0 bleef.

Halverwege de 1e helft kwam AD op voorsprong. Na een overtreding van KSV werd de vrije trap van AD vanaf het middenveld bij de eerste paal gelegd, waarna de AD-aanvaller de bal via binnenkant paal binnenkopte.

Niet lang daarna viel ook in de 25e minuut de 2-0 binnen. Een aanvaller van AD dribbelde de Vragenderse zestien binnen, waarna hij met een overtreding door de Vragenderse verdediging werd gestopt en KSV dit met een penalty moest bekopen! Deze werd in de linkerhoek door AD binnengeschoten. De rest van de 1e helft kreeg KSV nog wel een paar kansjes maar ook niet meer dan dat.

Het begin van de tweede helft kreeg KSV nog een kans op de 2-1. Nadat AD een grote kans verprutst had, counterde KSV snel op rechts en kwam de voorzet van Rick Tanck net niet goed aan bij Erwin. Erwin schoot de bal net naast de goal.

Daarna werd AD sterker en sterker. Nadat in de 62e minuut een goal van AD werd afgekeurd door buitenspel was het in de 67e minuut wel raak. Na een snelle counter van AD volgde een corner van AD. Wesley kwam uit om de bal weg te tikken maar werd gehinderd door twee Aaltense spelers. De bal vloog over Wesley heen en belandde door de aanvaller van Aalten in het netje. Ondanks de protesten van KSV vanwege de overtreding op Wesley bleef de scheidrechter volhouden dat het een rechtmatige goal was.

Na de 3-0 was het verzet van KSV gebroken en volgde al snel de 4-0 en 5-0, beide uit een corner. De 6-0 viel ook nog in de 82e nadat AD een uitgespeelde kans achter Wesley in de goal schoof.

Kortom het was tweede paasdag geen beste wedstrijd van KSV tegen de nummer 3 van de competitie. Een wedstrijd om snel te vergeten en vooruit te kijken naar de volgende wedstrijd tegen directe concurrent Meddo. Deze vindt komende zondag 24 april plaats. Om 14.00 uur is de aftrap op sportpark de Bult in Vragender.