KSV pakt 3 belangrijke punten in Breedenbroek

Op de dag van de arbeid boek KSV 1 een 2-0 overwinning bij Ajax Breedenbroek.

De eerste 25 minuten van de wedstrijden was erg chaotisch van beide partijen. Beide ploegen hadden moeite om de bal in de ploeg te houden. Dat resulteerde in een paar kleine kansjes waarbij beide keepers niet echt in verlegenheid gebracht werden.

Na 25 minuten kwam de eerste grote dreiging van Ajax af. De aanvaller van Ajax kwam met een weggestuurde steekpaas 1 op 1 met keeper Wesley Keegstra en schoot de bal in het netje. Gelukkig was grensrechter Coen scherp en zag dat het buitenspel was en de goal werd afgekeurd.

Toen het eerste half uur gespeeld was kwam KSV sterker in de wedstrijd. Na een aantal gemiste kansen naast het doel en geblokte schoten door de Breedenbroekse verdediging. Werd Erwin van de Wolfshaar in de 42e minuut in aanvallende positie gebracht op links. Nadat hij met 2 schijnbewegingen, de laatste man en de andere Breedenbroekse verdediger het bos instuurde en in scoringspositie kwam. Kon de verdediging van Ajax niet anders dan aan de noodrem trekken. Met tackle van achteren op Erwin kon de scheidsrechter niet anders dan een penalty geven aan KSV. Ondanks alle protesten van Ajax en de pogingen van de keeper om Erwin af te leiden, schoot Erwin de penalty koelbloedig in de goal en stond het op slag van rust 1-0 voor KSV.

Het eerste kwartier na rust kwam Ajax sterker uit de kleedkamer dan KSV. Dat resulteerde in een paar kleine kansjes. KSV moest zich beperken tot counters. Zo ook in de 60e minuut, waarin Erwin werd weggestuurd en 1op 1 op de keeper terecht kwam. Hij schoot de bal netjes in de goal maar helaas vlagde de Breedenbroekse grensrechter voor buitenspel.

Tot de 80e minuut ging het spel redelijk op en neer en werden er geen grote kansen gecreëerd. Totdat KSV tot een counter kwam over links in de 81e minuut. Erwin kwam op randje 16 op links aan de bal. Met een kapbeweging kreeg hij de ruimte om met rechts te schieten en krulde de bal prachtig over de keeper heen in de rechterkruising. Dat was de 2-0 die KSV nodig had om de zege zeker te stellen.

Ajax bleef in de laatste 10 minuten nog wel aandringen op de 1-2 maar kwam met de kansjes die het nog kreeg niet tot scoren. Conclusie: Het was geen hoogstaande wedstrijd van beide partijen in Breedenbroek. Al met al heeft KSV wel terecht gewonnen en de drie erg belangrijke punten bij een directe concurrent opgehaald.