KSV 4 verzuimt competitie op kop te gooien in topper tegen Trias

Na een aantal fletse wedstrijden wist KSV 4 zich afgelopen zondag te herpakken in de topper tegen FC Trias 7. Desondanks moest het wel het hoofd buigen na een 1-0 nederlaag.

Waar Trias bijna wou beginnen op het glyfosaatgras van veld 2 wist KSV 4 dat voor deze topper in de 7e klasse reserve 16 het hoofdveld was gereserveerd. Beide ploegen deden dit veld dan ook eer aan door hun beste spel op de mat te leggen en al snel bleken beide teams goed aan elkaar gewaagd te zijn. Waar bij voorgaande wedstrijden het aanvalsspel nog wel eens flets wilde ogen, gaf vedette Arjan van de Wolfshaar nu weer acte de préséance om de voorhoede van KSV van wat sjoege te voorzien. Maar ook de heren uit Winterswijk lieten merken waarom ze bovenaan in de competitie stonden. Met slimme steekballen over de flanken wisten zij meermaals de achterlijn te bereiken om zo richting doel te komen. Dit weliswaar zonder resultaat, omdat de Vragenderse defensie duidelijk op afspraak was. Daar waar de verdediging het liet afweten toonde keeper Bram Ribbers zijn topvorm. Zo leek de wedstrijd op een bloedeloos maar zwaarbevochten gelijkspel af te stevenen. Ware het niet dat KSV een keer Arjan van de Wolfshaar diep stuurde. Deze werd echter neergelegd door de verdediging van Trias. De vrije trap die volgde werd handig onschadelijk gemaakt en daarop counterde Trias door hun rechtsbuiten diep te sturen. Mark klein Gebbink trachtte nog in te grijpen, maar zat volledig mis waardoor de Winterswijkse aanvaller vrije doortocht had en bekeken kon inschuiven in de verre hoek. Voorstopper Yoeri klein Avinck werd hierop naar de kant gehaald en leider Barry Ikink bracht laatkomer Luuk Molenveld in als aanvallende versterking. Collega-ginger Jelle Spexgoor moest het hierop met nog maar twee medeverdedigers stellen waardoor het achterin één-op-één stond. Deze alles-of-niets tactiek mocht echter niet baten waardoor er met 1-0 werd afgefloten.

Aanvoerder Jelle Spexgoor was desondanks lovend: “Je weet dat je het moeilijk gaat krijgen tegen de koploper, maar ik denk dat we hebben laten zien dat we niet zomaar een ploegje zijn. De vorige wedstrijd zijn we met 7-0 van de mat getikt door Trias, maar vandaag hadden ze een flinke kluif aan ons. Het is jammer dat de goal uiteindelijk nog valt, maar we waren hartstikke goed vandaag.”

Bankzitter Demi Gierkink was beduidend minder te spreken: “Vorige week had Grol ons acht krat bier beloofd bij winst en ik geloofde er de hele tijd in. Het is dan heel jammer als je al die kratjes met een doorgebroken speler door je neus geboord ziet worden, maar ja het is niet anders”.

Met deze derde nederlaag op rij heeft KSV 4 nog één kans op eerherstel thuis tegen hekkensluiter Bredevoort. Deze wedstrijd is zondag 15 mei om 11.30 uur.