KSV pakt punt tegen Reünie

KSV 1 speelde afgelopen zondag met 1-1 gelijk tegen Reünie nadat de thuisploeg lange tijd met 1-0 voor stond dankzij een doelpunt van Max Elshof.

Afgelopen zondag speelde KSV 1 de laatste wedstrijd voor de winterstop, waar voor tegenstander Reünie nog een positie bovenaan de ranglijst mogelijk is en KSV aansluiting wil houden met de grote groep in het midden.

KSV start met Tim Lageschaar en Max Elshof in de voorhoede. Beide spelers zijn breed inzetbaar. KSV komt in de 5e minuut op een 1-0 voorsprong. Max plaatst de afgeslagen bal, randje zestien, scherp in de hoek en de keeper van Reünie is kansloos. Dat is een fijn begin voor KSV. Reünie weet dat het de punten niet zomaar gaat krijgen. KSV blijft de hele eerste helft scherp spelen, zonder daar overtredingen bij nodig te hebben. Het samenspel zonder bal is goed afgestemd en waar de bal in bezit is, heeft KSV direct spel naar voren. De thuisploeg blijft dreigend. Reünie zet daar weinig tegenover en de 1-0 met rust is de terechte tussenstand.

De tweede helft heeft Reünie de formatie iets anders neergezet om zo meer druk te krijgen op de verdediging van KSV. Dit resulteerde wederom in meer balbezit voor Reünie, ook op de helft van de tegenstander, maar er kwam niet veel gevaar uit. Daarentegen stond de 2-0 bijna op het scorebord nadat Max Elshof alleen op de keeper afging. De doelman redde knap. Zo blijft de wedstrijd spannend. De geblesseerde Tim Lageschaar is inmiddels vervangen voor Lars Gierkink en met Lars blijft KSV gevaarlijk in de omschakeling. Helaas werd een matig schotje van een Reünie speler van richting veranderd. Deze verdween in het KSV-doel; 1-1. De moegestreden Max werd nog vervangen door Ruben Klein Gebbinck, die na blessureleed weer op de weg terug is. Er waren nog een paar mogelijkheden aan beide kanten, maar echte grote kansen kwamen er niet meer. Een punt vasthouden stemde KSV tevreden. Hoewel Reünie in blessuretijd nog een vrije trap krijgt op randje 16 , bleef de puntendeling op het scorebord staan. KSV-trainer Jan Willem Rutgers noemt het een mooi punt, maar terugkijkend op de wedstrijd had er misschien meer in gezeten.

KSV kan met een goed gevoel de winterstop in en zichzelf opmaken voor de tweede helft van het seizoen. Hierin hoopt KSV dat de groep geblesseerde spelers weer kan aanhaken, zodat alle spelers samen de strijd kunnen oppakken en zich weten te handhaven in de vierde klasse.