KSV verliest diep in blessuretijd van Erix

KSV 1 verloor na een 0-1 voorsprong diep in blessuretijd met 2-1 van Erix afgelopen zondag in Lievelde. Bas Oonk knikte de 0-1 binnen in een kwaliteitsarme derby.

KSV 1 speelde afgelopen zondag in Lievelde de derby tegen Erix. KSV kwam in de 9e minuut op een 0-1 voorsprong door een prima kopbal van KSV-aanvaller Bas Oonk. Een minuut later, in de 10e minuut, kreeg Erix een goede kans op de gelijkmaker. Duke Gralike ging aan de linkerkant goed door en diens voorzet werd in vrijstaande positie voor het KSV-doel gemist door Viggo te Woerd. In de 16e minuut was het wel raak voor Erix. Een goede aanval waarbij het spel werd verlegd van de rechter- naar de linkerkant leidde ertoe dat een voorzet van Duke Gralike van dichtbij binnen werd binnengeschoten door de vrijstaande Nordin Stevens. 1-1.

Er ontstond daarna een vechtwedstrijd waarbij het spel rommelig was en er veel overtredingen werden begaan. Erix had het meeste balbezit en KSV probeerde via lange ballen van achteruit hun snelle spits Bas Oonk in stelling te brengen. Beide ploegen wisten tot de rust weinig meer te creëren waardoor de ruststand 1-1 was.

Na rust hetzelfde spelbeeld. Wederom veel strijd en overtredingen en het spel bleef rommelig. In de 61e minuut ging een van richting veranderd schot van Rick ten Have rakelings langs. Vlak daarna, in de 63e minuut, kreeg KSV een goede kans om op een 1-2 voorsprong te komen maar Erix-doelman Tim Klein Tank voorkwam met een goede ingreep dat KSV-aanvaller Bas Oonk zijn tweede doelpunt van de middag kon maken.

Doordat combinatievoetbal tegen het stugge KSV lastig bleek, ging Erix steeds meer over tot het hanteren van de lange bal maar die werden veelvuldig een prooi voor de lange centrale verdedigers van KSV waardoor er weinig scoringskansen ontstonden. De wedstrijd leek in 1-1 te eindigen, een resultaat waarbij beide ploegen gezien de stand op de ranglijst weinig mee opschieten. Echter in blessuretijd besliste Harm Spekschoor met een wereldgoal deze wedstrijd. Een afgeslagen cornerbal werd door Harm Spekschoor vanaf de 16-meter met een prachtige omhaal over de KSV-doelman geschoten; 2-1.

Gezien het spelbeeld was een gelijkspel de terechte uitslag geweest, maar Erix had geluk dat de bal diep in blessuretijd goed viel. Aanstaande zondag 5 maart speelt KSV de lastige thuiswedstrijd tegen de nummer 2 van de ranglijst, Vios Beltrum.