Ontketend KSV 4 veel te sterk voor VIOS B. 7

Vanmorgen heeft KSV 4 de eerste driepunter van 2023 behaald. Op Sportpark De Sonders in Beltrum werd met maarliefst 0-6 gewonnen van VIOS B. 7. Doelpunten kwamen van Casper Lageschaar, Frank Dijk, Stan Gunnewick en Nick Volwater.

Op sommige dagen lukt het ineens allemaal wél. Op tijd komen voor voetbal, in één keer goed rijden naar Beltrum of een bal schoppen naar iemand die hetzelfde shirt aan heeft als jij. Zondag 26 februari bleek zo’n dag voor KSV 4. Iedereen was op tijd en er waren ook nog eens voldoende auto’s om de voltallige selectie te vervoeren. Sterker nog, nu de benzineprijs weer onder de €2,- is gezakt vond KSV 4 het wel makkelijk om 16 mensen te vervoeren met maarliefst 8 auto’s. Niet heel handig met het oog op de parkeerruimte in Beltrum, maar wel heel handig als je wil dat iedereen voldoende beenruimte heeft tijdens de tocht naar De Sonders.

In Beltrum kon KSV aantreden met een sterke selectie die voor de gelegenheid ook nog werd aangevuld met Tim Reinders vanuit het derde. Tim mocht echter niet in de basis beginnen. De positie van buitenspeler die Tim op het oog had werd de eerste helft bezet door Casper Lageschaar die erop gebrand was om zich vanaf de eerste minuut te bewijzen.

KSV begon duidelijk scherper aan de wedstrijd. Het vierde van Vragender was sterker in de duels, attent op tweede ballen en nauwkeurig in de passing. Er werd goed positiespel gespeeld en vanaf de zijkant kon in het 4-4-2 systeem dat Barry had neergezet voor deze wedstrijd gevaar worden gesticht. Dat gebeurde dan ook toen linkshalf Frank Dijk na 10 minuten de bal voor gooide en rechtshalf Casper Lageschaar attent reageerde en strak binnen schoot, waarmee hij het gelijk van Barry maar even bewees.

KSV voelde dat er iets moois in de lucht hing en drukte dan ook stevig door. Niet veel later kon Frank naast een assist ook een doelpunt achter zijn naam te zetten uit een corner van Nick Volwater. Zijn eerste inzet werd nog geblokkeerd, maar toen de rebound wel het net raakte konden de handen opnieuw de lucht in. 0-2.

Ondertussen hadden de gastheren uit Beltrum weinig in te brengen. De Vragenderse defensie had de VIOS-aanvallers stevig in de tang en er was zelfs ruimte om zo nu en dan in te schuiven tijdens een aanval. Hiermee werd de organisatie bij VIOS flink ontregeld en ontstond er meer ruimte voor aanvallers als Stan Gunnewick die de 0-3 voor zijn rekening nam. Nog voor de thee kon Frank Dijk nog een tweede cornerbal tot doelpunt promoveren. 0-4.

Tijdens de rust was er nog geen sprake van een jubelstemming. Hoewel de mondhoeken van de groenwitten zeker wel hoger dan normaal stonden, was het nog geen tijd voor Halleluja. De nul was heilig. Er waren nog 45 minuten te spelen en ook die moesten goed uitgespeeld worden. Wel koos Barry ervoor om Gijs Spijkers en Wouter Lamers wat rust te gunnen. Ook Jelle Spexgoor leek wel wat rust te kunnen gebruiken nadat hij de dag ervoor nog een trailrun van 30 kilometer met flink wat hoogtemeters in 2 uur 47 had afgeraffeld. Zelf zweerde hij echter bij magnesiumtabletten, Midalgan warm en mentale weerbaarheid. Jelle bleef stug doorvoetballen.

In de tweede helft nam KSV wat gas terug. Het tempo lag wat lager en de gasten uit Vragender leken het wel welletjes te vinden. De bal ging wat achterin rond en de dreiging kwam vooral van links via een gretige Frank Dijk en de ingevallen Tim Reinders. Op rechts had Jelle ondertussen de knollen op en toen een bal die rustig op de zijlijn afhobbelde aannemen te veel moeite bleek kwam Jelles “kom maar effetjes wisselen, Pietertje”-moment.

Zonder Jelle besloot KSV nog eens te beginnen aan een offensief. Zo kon Nick Volwater nog zijn doelpuntje meepikken met een goed geplaatst schot (“heel belangrijk voor de moraal van een spits”) en niet veel later bepaalde Stan Gunnewick de score op 0-6 door de verdediging en zelfs de keeper te omspelen om zo met de bal een leeg doel in te lopen.

Stan vond het genoeg en liet zich wisselen waardoor Jelle met verse warme wonderzalf op de benen nog even voorin mocht sjouwen als stormram. Van een doelpuntje voor Captain Redbeard kwam het helaas niet meer. VIOS leek getergd door dat laatste doelpunt van Stan en aasde nog op een eretreffer. Verder dan een paar diepe ballen en scrimmages voor het doel kwamen ze niet, waardoor KSV 4 zijn tweede clean sheet van het seizoen kon opschrijven.

Barry Ikink, geestelijk leider van KSV 4 en beschermheilige van het Barryïsme was in zijn nopjes. “Ik ben blij dat mijn volgelingen zo’n puike partij op de mat hebben gelegd. Voor mijn verjaardag komende week had ik mij geen mooier cadeau kunnen voorstellen dan drie punten voor KSV 4. Volgende week hoop ik dat we mijn nieuwe levensjaar kunnen vieren door deze lijn door te trekken in de uitwedstrijd tegen koploper AD’69 2”