KSV wint met 0-2 bij EMOS in Enschede en verstevigt positie in middenmoot

KSV won vandaag met 0-2 in Enschede tegen EMOS dankzij doelpunten door Erwin van de Wolfshaar en Walter Overkamp. KSV verstevigt daarmee zijn positie in de middenmoot.

Vandaag stond de belangrijke uitwedstrijd tegen EMOS uit Enschede op het programma. In Vragender, vorig jaar november, won KSV met 1-0. Onder heerlijke weersomstandigheden floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. EMOS begon fel aan de wedstrijd waardoor KSV moeite had met de bal rond te tikken. Pas na een kwartier was daar de eerste echte kans van de wedstrijd voor EMOS, maar deze bal ging over de goal.

Direct hierna volgde de eerste kans voor KSV, en die was gelijk raak. Na een te zachte terugspeelbal op de keeper van EMOS kon Erwin van de Wolfshaar de bal meenemen en rondde prima af, 0-1. Het spelbeeld veranderde en KSV creëerde steeds meer. Zo kon Erwin van de Wolfshaar na een half uur de score verdubbelen, na wederom een foute terugspeelbal op de keeper. De doelman wist dit schot echter wel te keren. Vijf minuten voor het einde van de eerste helft was daar wel de 2-0 voor KSV. Op zo’n meter of 20 van de goal af kreeg KSV een vrije trap welke werd opgenomen door Walter Overkamp. Walters schot op goal leek in de handen van de keeper te verdwijnen. Alleen liet de keeper de bal door z’n handen glippen en zo belandde de bal in het net. Het antwoord van EMOS hierop volgde snel. Ze leken de aansluitingstreffer te maken maar het houtwerk voorkwam deze aansluitingstreffer.

Na de thee bleef Walter Overkamp achter in de kleedkamer. Tom Ribbers was zijn vervanger. EMOS bleef zoeken naar de aansluitingstreffer, en had veelal de bal. Er volgden een aantal kansen voor EMOS. Echter alle kansen vlogen over of naast de goal of werden gered door de goed keepende Wesley Keegstra. Na een goed uur voetballen bracht KSV haar tweede wissel. Twan Jurjus verliet het veld en Leon Lageschaar kwam voor hem in de plaats.

KSV kwam er nauwelijks uit tot daar Erwin van de Wolfshaar zijn tegenstander uitspeelde en alleen op goal af kon. Tot ieders verbazing ging de vlag omhoog en er werd afgefloten voor buitenspel. De rest van de tweede helft veranderde er weinig aan het spelbeeld. EMOS bleef maar proberen en proberen, maar stuitte telkens weer op de verdediging of keeper van KSV.

Vijf minuten voortijd werd er nog gewisseld aan KSV-zijde. De moegestreden Stan Gunnewick werd gewisseld, Timo Ubbink was zijn vervanger. Er werd niet meer gescoord dus boekte KSV een belangrijke overwinning. Met 22 punten uit 16 wedstrijden staat KSV er goed voor.

Komende zondag staat er weer een uitwedstrijd in Enschede op het programma. Om 14.00 trapt KSV af bij UDI, de huidige koploper in vierde klasse B.