KSV 1 blijft in vierde klasse dankzij laat doelpunt Rick Tanck

KSV 1 speelt ook volgend seizoen in de vierde klasse dankzij een 2-3 zege in Barchem tegen SVBV. Op aangeven van Erwin van de Wolfshaar schoot Rick Tanck in blessuretijd de 2-3 binnen. Hij groeide daarmee uit tot de held van Vragender.

KSV 1 moest vandaag winnen in de nacompetitiewedstrijd in Barchem tegen SVBV om volgend seizoen in de vierde klasse te blijven. Bij verlies zou de ploeg degraderen naar de vijfde klasse.

KSV begon zeer goed aan de wedstrijd en zocht direct de aanval. In de eerste minuut was aanvaller Erwin van de Wolfshaar zijn bewaker te snel af. De verdediger van SVBV maakte daarop een overtreding. Deze overtreding was eigenlijk rijp voor een gele kaart, maar de scheidsrechter spaarde hem. Centrale middenvelder Walter Overkamp nam plaats achter de vrije trap. Van dik 25 meter schoot hij in één keer prachtig raak; een blitsstart van KSV. Luid gejuich klonk het vanaf de zijlijn van de massaal meegekomen supporters van KSV.

KSV bleef de betere ploeg in de openingsfase. Vanaf het middenveld werden de rappe aanvallers Stan Gunnewick en Erwin van de Wolfshaar gezocht. Helaas lukte het de beide aanvallers niet om nog een doelpunt te maken.

Na een kwartier kwam SVBV beter in haar spel. De spelers van de thuisploeg wisten elkaar steeds beter te vinden en zetten defensie van KSV onder druk. Nadat één van de middenvelders van KSV zijn man liet lopen, kwam SVBV uit een vlot lopende aanval plotseling op 1-1. KSV doelman Pascal Wolterink was kansloos nadat de middenvelder van SVBV vanaf 10 meter vrij kon uithalen.

De thuisploeg bleef na de gelijkmaker de betere ploeg, in de rommelige wedstrijd, waarin met name KSV veel de lange bal hanteerde. KSV doelman Pascal Wolterink was echter telkens attent na doelpogingen van afstand of voorzetten van de zijkant. Aan de andere kant was de eindpass vaak net niet zuiver genoeg op kansen te creëren. De ruststand was 1-1.

Vlak na rust kwam SVBV opeens op 2-1. Nadat de KSV defensie de bal niet goed weg werkte, strafte SVBV dit genadeloos af. SVBV bleef de betere ploeg en won de meeste duels. KSV, dat op zoek moest naar de gelijkmaker, had het zichtbaar moeilijk. Het lukte niet om tot goede aanvallen te komen.

In de 68e minuut was KSV aanvaller Erwin van de Wolfshaar zijn plaaggeest eindelijk weer eens te snel af. Hij dribbelde op volle snelheid het strafschopgebied in en werd aangetikt door een verdediger van SVBV. De goed leidende scheidsrechter besloot de bal op de stip te leggen. Van de Wolfshaar, die het vandaag lastig had tegen de felle verdedigers van SVBV, nam zelf plaats achter de bal en schoot deze onberispelijk raak; 2-2.

Hierna golfde het spel op en neer. SVBV had meer balbezit maar KSV, waar Rick Tanck was ingevallen voor aanvaller Stan Gunnewick, kwam er een paar keer dreigend uit. Vlak voor tijd verliet Walter Overkamp met een blessure het veld. Tom Ribbers kwam er voor hem in en ging linkshalf spelen. Robert Stevens nam de plaats van Walter Overkamp als centrale middenvelder over.

In blessuretijd gooide linksback Teun Lageschaar de bal in de voeten van linkshalf Tom Ribbers. Ribbers draaide goed weg bij zijn tegenstander en na een korte dribbel gaf hij de bal perfect diep op Erwin van de Wolfshaar. Na één tikje was hij zijn tegenstander kwijt en na een korte dribbel zette hij de bal laag voor bij de tweede paal op Rick Tanck. Tanck schoot de bal hoog in het lege doel. Waar vrijwel alle toeschouwers rekening hielden met een verlenging was het Rick Tanck die de wedstrijd besliste en klassebehoud veilig stelde voor KSV 1. Daardoor speelt KSV 1 ook volgend seizoen weer de derby’s tegen Erix, KSH, MEC en Vios Beltrum. De spelers van Erix 1, die vanmiddag ook waren kijken, waren hier erg blij mee.

Na de wedstrijd feliciteerden de massaal meegekomen supporters alle spelers, trainers en leiders van KSV 1. Leider Jos Lageschaar en doelman Pascal Wolterink ontvingen beide een bos bloemen. Pascal Wolterink keepte zijn laatste wedstrijd in de hoofdmacht. En ook leider Jos Lageschaar zwaait af na ruim 20 jaar. Beiden hartstikke bedankt voor jullie inzet!! En voor alle supporters tot volgend seizoen in de vierde klasse!