Monsterscore KSV 4 geeft technische staf weer wat lucht

De technische staf van KSV 4 zit weer iets steviger in het zadel nadat KSV 4 vandaag met maar liefst 12-1 won van MEC 6.

Vandaag speelde KSV 4 thuis tegen MEC 6. Het was een onrustige week voor de driekoppige technische staf. Zouden zij hetzelfde lot ondergaan als Ronald Koeman afgelopen week bij FC Barcelona? Was er nog wel voldoende draagvlak van bestuur en spelersgroep om door te gaan? Na meermaals overleg tussen hoofdbestuur, spelersraad en technische staf was er toch nog voldoende vertrouwen om de samenwerking voort te zetten.

De gasten van MEC waren al vroeg op Sportpark de Bult. Zelfs nog eerder dan de spelers van KSV 4. De ballen kwamen tevoorschijn en de bal werd rustig rond getikt door de spelers van de hekkensluiter. Probeerden ze zo de Vragenderse equipe zand in de ogen te strooien. Tom Schotman kwam echter wel verbouwereerd in de kantine. Hij was zojuist helemaal dronken gespeeld middels een rondo op de Vragenderse parkeerplaats.

Dan over naar de wedstrijd. Vanaf het begin was KSV de bovenliggende partij. Er werden wel voldoende kansen gecreëerd maar de voorwaartsen hadden het vizier niet op scherp staan. Na een kleine tien minuten spelen brak de teruggekeerde Arjan van de Wolfshaar de wedstrijd open. Hij kon de bal makkelijk intikken bij de tweede paal. Daarna waren het nogmaals Arjan en Stef Overkamp die de score koppend naar 3-0 tilden. Ook laatste man Mark Tanck pikte zijn doelpuntje mee. Hij schoot knap binnen vanuit een corner. Tjerk Wolterink had nog niet gescoord maar deed dit vervolgens twee keer achter elkaar. Eerst via een intikker en daarna was het een prachtige snoekduik. Het slotakkoord van de eerste helft was voor Remco Wolterink die de 7-0 ruststand op het scorebord zette.

In de rust werden er een paar wissels doorgevoerd. Sterkhouders Wouter Lamers en Jelle Spexgoor werden vervangen door Arjan Schilderink en Rick Spijkers. Ook Demi Gierkink werd in het veld gezet en de formatie veranderde van 4-4-2 naar Demi’s favoriete 4-4-3. Deze vooraf bestempelde meesterzet pakte echter niet echt goed uit. Het positiespel werd minder om KSV 4 vanwege de enorme voorsprong de teugels wat liet vieren. Dit mag en kan echter niet geaccepteerd worden. Remco Wolterink opende de score in de tweede helft. Joost Ottink kopte knap de 9-0 binnen. Joost was hiermee op dreef en schoot vervolgens de dubbele cijfers op het scorebord. Daarna kwam routinier Tom Schotman in de ploeg. Tom wordt het lopende seizoen helaas geteisterd door blessureleed. Dit komt vast door zijn explosiviteit in zijn loopwerk. Met Schotman in de gelederen werd er gezocht naar een nog grotere score. Dit gebeurde echter niet. Er volgde zelfs een tegendoelpunt. Na een afgeslagen hoekschop werd er niet goed omgeschakeld. Er ontstond een ondertal in de Vragenderse defensie en de aanvaller van MEC schoot de eretreffer binnen.

Dit zinde speler/leider Jelle Spexgoor allerminst. Hij was razend en vroeg collega leider Barry Ikink om een wissel. Jelle sommeerde de moegestreden Joost Ottink naar de kant en rende als een dolle het veld in. Jelle schaadde het vertrouwen niet, want even later tikte hij de 11-1 binnen. Ook verzorgde Jelle het slotstuk om met een prachtige boogbal de 12-1 eindstand.

Na de wedstrijd sprak leider Bas Lageschaar van een broodnodige overwinning. „Na de ruime nederlaag van vorige week wilde ik bijna het bijltje erbij neer gooien, maar gesterkt door enkele mooie woorden van mijn spelersgroep zie ik de toekomst bij KSV 4 weer rooskleurig tegemoet”, zei Lageschaar.

Volgende week speelt KSV 4 uit tegen Bredevoort 3. Hopelijk kan de ploeg dan een positief vervolg geven aan deze overwinning.

Bekijk hieronder de samenvatting en het interview met aanvoerder Jelle Spexgoor.