Onfortuinlijke nederlaag voor KSV tegen koploper

KSV 1 verloor vandaag ongelukkig met 0-1 tegen koploper UDI uit Enschede. De thuisploeg creëerde een paar goede kansen, maar de keeper van UDI wist met enkele goede reddingen zijn doel schoon te houden.

Vandaag trad KSV aan tegen de huidige koploper UDI uit Enschede. Nadat deze wedstrijd op 16 december vorig jaar was afgelast door de winterse omstandigheden was het nu fraai weer voor deze belangrijke wedstrijd voor beide partijen. UDI won na de winterstop al drie wedstrijden op rij. KSV ging twee weken geleden keihard onderuit tegen Buurse. Kortom er viel heel wat recht te zetten. In deze wedstrijd kon men helaas geen beroep doen op de vaste krachten Tim Minkhorst en Twan Jurjus door blessures en ook Stan Gunnewick was afwezig. Gelukkig deden Teun Lageschaar en Rick Tanck als leden van de Raad van Elf van de carnavalsvereniging De Venesikke wel mee ondanks het frühshoppen bij café Overkamp. Al na 2 minuten was het raak voor UDI na geklungel in de achterhoede 0-1. Hierna kwam de wedstrijd geleidelijk aan in evenwicht en hoewel het meeste balbezit voor UDI was, werden ze niet echt gevaarlijk voor het doel van KSV.  KSV daarentegen loerde op de counter en met de snelle Erwin van de Wolfshaar in de gelederen kreeg men ook een paar kleine kansjes maar gescoord werd er niet in de eerste helft. Met deze 0-1 ruststand ging men richting de kleedkamers en was er nog van alles mogelijk in de tweede helft.

Ook in de tweede helft was het meeste balbezit voor UDI maar waren de beste kansen voor KSV. De keeper van UDI was echter uitstekend op dreef en wist een paar beste schoten uit zijn doel te ranselen en hield UDI in de wedstrijd. Naarmate de wedstrijd vorderde namen de krachten wat af en mochten Lars Gierkink en Harm Groot Zevert hun opwachting maken voor de moegestreden Tom Ribbers en Thomas Hoitink. Ondanks een paar kleine kansen voor UDI was het KSV die de meeste aanspraak mocht maken op de aansluitingstreffer. In de 89e minuut was het Rick Tanck die dacht te scoren maar weer was het de keeper van UDI die de bal uit de hoek wist te slaan en de overwinning voor UDI over de streep trok. Helaas mocht het deze middag niet lukken tegen de koploper. Daar waar een gelijkspel zeker verdiend was gezien het spelbeeld en de tomeloze inzet. Pupil van deze week was de 11-jarige Charaf Deghoughi. Over twee weken treedt KSV aan in de uitwedstrijd tegen Sportclub Overdinkel.

Door: Jan Harmelink