Terechte uitnederlaag KSV 1 tegen 10 man van Ulftse Boys

Na het voetbalvrije weekend van vorige week, moest KSV 1 vandaag in Ulft aantreden  tegen het iets hoger geklasseerde Ulftse Boys. KSV had voor aanvang van het duel 6 punten en Ulftse Boys 10 punten. In de ochtend gaf het tweede elftal van KSV het goede voorbeeld door het tweede elftal van Ulftse Boys met 0-1 te verslaan. Bij KSV ontbraken de geblesseerden Tim Minkhorst en Frank Dijk.

KSV begon goed aan de wedstrijd en kwam na 10 minuten al op voorsprong. Max behandelde de bal goed op eigen helft met een tegenstander in de rug en speelde de mee opgekomen Teun aan, die met een mooie boogbal Erwin alleen voor het doel zette. Erwin stuitte in eerste instantie op de keeper, maar in de rebound was hij er als de kippen bij: 0-1 voor KSV.

Lang kon KSV echter niet genieten van de voorsprong, want in de 22e minuut was het alweer gelijk. Eén van de 2 gevaarlijke aanvallers van Ulftse Boys schoot vanaf de rechter zijkant mooi diagonaal binnen: 1-1.

In de 38e minuut leek KSV plotseling op rozen te zitten doordat de laatste man van Ulftse Boys zijn tweede gele kaart ontving nadat de doorgebroken Erwin onderuit werd gehaald. Een rode kaart en een vrije trap met perspectief waren het gevolg. Walter schoot de vrije trap echter rakelings over.

Met een overtal situatie op het veld, leek het voor KSV een mooie middag te kunnen worden. Maar niets bleek minder waar. Nadat Ulftse Boys vlak voor rust 2-1 maakte door een schot van 25 meter in de kruising, werd KSV in de tweede helft bij vlagen weggespeeld. Het middenveld van KSV kwam er niet aan te pas, en de achterhoede wist zich geen raad met de twee vlugge en behendige spitsen. Bovendien leek aan de kant van KSV ook de beleving en geloof te ontbreken in een goed resultaat. Ulftse Boys stond na een uur spelen al op een 4-1 voorsprong.

Nadat Jesse in de 75e minuut in het veld kwam, kwam er voorin opeens veel meer dreiging. Jesse bekroonde zijn goede invalbeurt met een doelpunt, na een mooie steepass van Anthony. Hij zette daarmee de 4-2 eindstand op het scorebord.

Het was uiteindelijk een wedstrijd om snel te vergeten. Volgende week zal er uit een ander vaatje moeten worden getapt, wanneer KSV thuis aantreedt tegen hekkensluiter SVBV. Gezien de stand op de ranglijst is dat een belangrijke wedstrijd om uit de onderste regionen weg te blijven.

Door: Niels Hegeman