Verdienstelijk spel KSV niet beloond

Na de 3-1 thuisnederlaag tegen Rekken vorige week moest KSV nu in Rekken aantreden met de weer herstelde spelers Tim Minkhorst en Tim Lageschaar in de basis.

De kansloze thuisnederlaag gaf niet veel hoop op een goed resultaat voor deze wedstrijd. Gelukkig was in deze wedstrijd een veel beter en gretiger KSV te zien die met passie en inzet streed voor de broodnodige punten in hun strijd om klasse behoud.

Al in de 1e minuut was er een kans voor Tim Minkhorst die zijn schot gekeerd zag worden door de keeper van Rekken. In het vervolg van de eerste helft was er sprake van een gelijkwaardige wedstrijd met af en toe oogstrelende combinaties van KSV zijde. Zo kreeg KSV absoluut de betere kansen maar Erwin van de Wolfshaar en Teun Lageschaar wisten niet te scoren in kansrijke posities. Iedere keer was het de uitstekende keeper van Rekken die in de weg lag en goede reddingen verrichte. Ook Rekken kreeg een paar kleine kansjes maar hun topspits werd door Tim Lageschaar keurig aan banden gelegd en kon nog niets uitrichten. Met een 0-0 ruststand ging men richting de thee waar in feite een voorsprong voor KSV meer dan verdiend was.

Meteen na de rust was het echter Rekken die het spel naar zich toe trok en dit resulteerde in een tweetal megakansen die gelukkig nog gemist werden. Na een kwartier herstelde KSV zich en kwam weer beter in haar spel en dit resulteerde in een enorme kans in de 71e minuut die wederom jammerlijk werd gemist. Totaal onverwachts viel toch 2 minuten later de 1-0 door hun lepe spits Nick van der Luyt. Een hoge bal ver voor het KSV doel nam hij pardoes op de slof en Pascal Wolterink was totaal verrast. Dit doelpunt kwam volledig uit de lucht vallen en nu moest KSV vol aan de bak. De druk werd nog verder opgevoerd en Rekken werd volledig op haar eigen speelhelft vastgezet. Helaas werden wederom een aantal doelrijpe kansen gemist. In de laatste 10 minuten ging Teun Lageschaar mee naar voren en werd de druk nog verder opgevoerd. Erwin van de Wolfshaar kreeg nog een megakans maar weer lag de doelman van Rekken in de weg en wist zijn schot te pareren. In de laatste minuut dacht iedereen dat KSV nog een penalty zou krijgen maar de goed leidende scheids zag het anders en liet doorspelen.

Na het laatste fluitsignaal waren de druiven wel heel zuur voor KSV dat ondanks het goed getoonde spel met 0 punten huiswaarts moest keren. Het getoonde spel geeft de burger echter wel weer moed dat er nog punten behaald kunnen worden in de strijd om klassebehoud. Komende zondag thuis tegen MEC moet het dan maar gebeuren en hierna op woensdagavond 9 mei a.s. om 19.30 uur uit tegen eeuwige rivaal Erix Lievelde. Een grote supportersschare is dan gewenst om onze jongens aan te moedigen.

Jan Harmelink