Voorbeschouwing: Kan KSV 4 de schande van Eibergen uitwissen?

KSV 4 hervat komende zondag de competitie met de ‘revanchewedstrijd’  tegen FC Eibergen 7, waar de ploeg haar eerste competitiewedstrijd na een 0-3 voorsprong met 4-3 verloor.

De trots van KSV speelde een uitstekende eerste competitiehelft en bivakkeert op een keurige derde plek met 21 punten uit 12 duels. Dat zijn 3 punten meer dan achtervolger RKZVC 4. Twee weken geleden hervatte de ploeg de training. Ondertussen kampt leider Bas Lageschaar met hoofdbrekens. Hij staat voor een aantal zeer lastige keuzes.

Verdedigt de weer fitte Barry Ikink het doel of kiest hij voor keeperstalent Bram Ribbers, de eigenlijke reservekeeper, die Ikink uitstekend verving? En wie is de nieuwe man achter de spitsen nu spelmaker Stef Overkamp in de Oostenrijkse bergen vertoefd?

De verdediging was voor de winterstop het zorgenkindje van het team, dat al 30 doelpunten incasseerde. Wie assisteert Mark Tanck nu aanvoerder Jelle Spexgoor op zakenreis is in Colombia? Lageschaar moet een aantal cruciale keuzes maken en grote spelers teleurstellen met een plek op de bank. Het laatste wat hij kan gebruiken is een paar morrende en sfeerverziekende spelers. Zeker nu de teamspirit geweldig is.

Ondanks de schande van Eibergen is van angst voor de Eibergse equipe geen sprake. „We moeten uitgaan van onze eigen kracht, we hebben de eerste seizoenshelft bewezen dat we ‘n ijzersterk collectief zijn, als we allemaal de neuzen dezelfde kant op hebben staan,”, zegt gelegenheidsdoelman en (in de tweede seizoenshelft mogelijk gewoon weer) frivole buitenspeler Bram Ribbers.

Desgevraagd geeft de grote roerganger van het vierde van Vragender, Bas Lageschaar, te kennen; „Dit is een goed stel, ook al lijkt het op ‘n volslagen vreemdelingenlegioen als ze het veld betreden. Zodra de scheidsrechter voor het startsignaal blaast, staat er een ware oorlogsmachine.”

Voor de winterstop was ieder duel van KSV 4 een garantie voor spektakel. Dat belooft wat, komende zondag 2 februari om 10:00 uur op sportpark De Bult.