Zuur verlies voor KSV 1 in Lievelde

Deze middag speelde KSV 1 de uitwedstrijd tegen Erix in Lievelde. Altijd een wedstrijd met extra lading. In zowel Lievelde als Vragender wordt er altijd met veel enthousiasme naar deze wedstrijden toegeleefd. Ook in de media werd er in aanloop naar deze derby aandacht besteed. Namelijk een interview met beide topspitsen van KSV en Erix, namelijk Erwin van de Wolfshaar en Rowan Weenink.

KSV opende sterk op sportpark Dél Akker in Lievelde. De gasten hadden het betere veldspel en namen direct het initiatief. Dit leidde tot een paar grote kansen. Eerst was het Walter Overkamp die met een prachtig schot keeper Tim klein Tank aan het werk zette. Even later was er de volgende kans, deze keer van Tim Minkhorst. Maar deze kans wordt helaas ook niet benut. KSV houdt de controle over de wedstrijd en Erix komt er niet te pas want het veldspel van de gasten is simpelweg beter. Na een verkeerde uittrap van de Erix-goalie is het Erwin van de Wolfshaar die attent reageert en richting het vijandelijke doel af kan. Maar helaas schiet Erwin de bal voorlangs en ook hij verzuimt KSV op voorsprong te schieten. Aan het spelbeeld verandert niet veel en met de brilstand zoeken beide ploegen de kleedkamer op. In de rust blijft Wout Oonk in de kleedkamer achter en komt Stan Gunnewick in de ploeg om voorin voor nog meer gevaar te zorgen.

Beide ploegen begin rommelig aan de tweede en van het verzorgde veldspel van KSV is weinig meer te zien. Erix komt naar mate de tweede helft vordert steeds beter in de wedstrijd. De duels worden gewonnen door de blauw-witten en met veel inzet en strijd word het KSV het voetballen lastig gemaakt. Dit harde werken word na een uur beloond. De linksbuiten krijgt de bal aangespeeld en schiet knap uit de draai prachtig binnen. Keeper Wesley Keegstra stond aan de grond genageld want hij had dit knappe schot niet aan zien komen. Direct hierna wisselt KSV voor de tweede keer, de moegestreden Tom Ribbers wordt vervangen door Jouke Elshof.

KSV lijkt door de tegentreffer van slag en begint nog rommeliger te spelen. De ploeg van trainer Wim te Nijenhuis probeert de gelijkmaker te forceren maar is telkens onnauwkeurig in de passing. KSV houdt de druk op Erix maar moet ook behoed zijn voor de counter waar de thuisclub op loert. Na een goede actie word Twan Jurjus rond de zestien onderuit gehaald. Een ideale plek voor middenvelder Walter Overkamp om deze vrije trap te nemen. Dit doet hij dan ook en schiet de bal richting de linker bovenhoek. Maar zoals zo vaak vanmiddag een prachtige redding van de doelman van Erix. In de slotfase wordt verdediger Teun Lageschaar naar voren gestuurd om met zijn lengte de gelijkmaker de forceren. KSV probeert met hoge ballen om de Lieveldse defensie uit elkaar te spelen maar blijft onnauwkeurig spelen. Tien minuten voor tijd is het Jouke Elshof die zijn goede invalbeurt kan bekronen met de gelijkmaker. Maar hij raakt jammer genoeg via een verdediger van Erix de paal. Zo’n vijf minuten voor het einde gooit Erix het duel in het slot. Via een aanval aan de rechterkant is het wederom buitenspeler Rick ten Have die met een bekeken schuiver de 2-0 aantekent. Niet veel later fluit de uitstekend leidende scheidsrechter Cimen voor het einde van de wedstrijd.

Weer een verlies voor KSV. Wederom is het veldspel prima maar verzuimt het de gecreëerde kansen te benutten. Hopelijk word dit in de komende weken beter om de goede start van de competitie een goed gevolg te kunnen geven. Aankomende zondag speelt KSV thuis om 14.00 uur tegen middenmoter FC Eibergen.