Bekeravontuur KSV eindigt na verlies tegen AZSV

Woensdagavond 11 december stond de bekerwedstrijd tegen zaterdaghoofdklasser AZSV op het programma. KSV begon met een fitte selectie aan het duel dat uitendelijk met 0-5 werd verloren.

Het eerste half uur van de wedstrijd wist KSV het de Aaltenaren best lastig te maken. De eerste redelijke kans van de wedstrijd was aan KSV-zijde, maar deze bal ging naast. Na een klein half uur was daar de openingstreffer van de wedstrijd. AZSV kwam op een 0-1 voorsprong door een knap ingeschoten bal.

Hierna volgden in een tijdsbestek van 5 minuten drie grote kansen voor AZSV om de voorsprong uit te breiden, maar alle ballen gingen over de goal van keeper Wesley Keegstra. Na 45 minuten floot de scheidsrechter voor de rust. KSV ging rusten met een 0-1 achterstand.

Na rust bleef Stan Gunnewick achter in de kleedkamer. Rick Tanck kwam voor hem in de plaats en stond aan de aftrap van de 2e helft. Een goed uur was de wedstrijd oud toen AZSV de voorsprong verdubbelde. Vanaf de achterlijn werd de bal boven in het dak van de goal geschoten: 0-2.

De minuten daarna bleef AZSV zoeken naar uitbreiding van de score, maar de jongens uit Aalten hadden het met vlagen zichtbaar lastig tegen de manschappen uit Vragender. Ballen werden geblokt door de verdediging of uit de goal gehouden door de sterk keepende Wesley Keegstra.

Na 70 minuten bracht KSV haar tweede wissel. Erwin van de Wolfshaar kwam naar de kant en Tim Lageschaar betrad het veld. Even later werd Frank Dijk naar de kant gehaald. Daarvoor mocht Wout Oonk plaatsmaken. Veel kon men ook niet meer doen toen 10 minuten voortijd de bal op de stip ging en AZSV de voorsprong uit kon breiden. Dat deed men; 0-3. In de laatste minuten maakte AZSV er zelfs nog 0-4 en 0-5 van.

Eindstand 0-5. KSV ligt uit het bekertoernooi, maar hoeft zich zeker niet te schamen. Komende zondag speelt KSV haar voorlaatste competitieduel van 2019. Om 14.00u wordt er thuis op Sportpark “de Bult” afgetrapt tegen de andere club uit Aalten; AD’69. Tot dan!