KSV 4 houdt druk op top drie na nieuwe overwinning in Rietmolen

KSV 4 won afgelopen zondag met 1-4 in en tegen Rietmolen dankzij drie doelpunten van Arjan van de Wolfshaar en één van Stef Overkamp. De ploeg staat nu op een keurige vierde plek.

Vandaag speelde de helden van de velden tegen in en tegen Rietmolen 4. Waar de meeste wedstrijden geen doorgang vonden in verband met de barre weeromstandigheden ging deze kraker wel door. Een kraker dat was het namelijk want het was namelijk nummer 4 tegen 6, oftewel bijblijven of afhaken was hetgeen dat op het spel stond.

Maar voorafgaand in Vragender had het nog weinig met voetbal te maken. Eerst kreeg vedette Tom Schotman drumles van godfather van de muziek Henkie Rentink. En omdat alle thuiswedstrijden waren afgelast deze morgen moest het gebruikelijke kopje koffie dan maar in Rietmolen genuttigd worden. Aangekomen in Rietmolen doken de manschappen van trainerstrio Lageschaar/Spexgoor/Ikink als een stel aasgieren de kantine in. Niet om een biertje te nuttigen maar om gebruikelijke kop koffie te scoren. En dit lukte, want aanvoerder Spexgoor bracht zijn mannen een heerlijke kop koffie. Deze smaakte extra goed na het zien van de beeldschone Rietmolense bardame.

Dan over naar de wedstrijd. KSV 4 nam snel naar het startsignaal van de scheidsrechter het initiatief. En na ongeveer 10 minuten opende men de score. Centrale middenvelder Stef Overkamp krijgt op circa 20 meter de bal ingespeeld en na een goede aanname bedenkt hij zich geen moment. Hij schiet de bal prachtig in de linkerhoek. Een droomstart voor de gasten. Dan na ongeveer een half uur enigszins een domper voor het sterrenensemble uit Vragender. Tom Schotman geeft aan richting de zijlijn dat hij het fysiek niet meer kan bolwerken en vanwege een hamstringblessure het veld moet verlaten. Jammer hieraan is dat Tom geadviseerd is door de fysiotherapeut om nog een weekje rust te houden. Alleen Tom stelde het teambelang voor zijn eigen belang. Hij moet nu hiervoor boeten.

Kevin Boschker is zijn vervanger aan de rechterkant op het middenveld. Nog voor rust breidt KSV 4 de voorsprong uit. Na een aanval via links is het goalgetter Arjan van de Wolfshaar die de 0-2 op het scorebord zet.

Na rust veranderde het spelbeeld niet echt. Nu hadden de gasten de harde wind tegen en leek het dat Rietmolen hiervan wilde profiteren. Maar de Vragenderse defensie gaf vandaag geen krimp. Het stond zoals wel vaker dit seizoen als een huis. Na ruim een uur gooit KSV het duel in het slot. Na een aantal gemiste kansen is het Arjan van de Wolfshaar die met bekeken schuiver de 0-3 maakt. Rietmolen lijkt zich hiermee gewonnen gegeven te hebben want het spel van de gastheren wordt nog slordiger en dit laat men onderling verbaal duidelijk blijken. Toch komt men nog wat terug in de wedstrijd want ongeveer 10 minuten voor tijd maakt de middenvelder van Rietmolen doormiddel van een prachtig schot in de linkerhoek de 1-3. Heel lang kunnen ze hier niet van genieten van vlak voor het einde van de wedstrijd bepaalt Arjan van de Wolfshaar met wederom een bekeken schuiver door de benen van de keeper voor de eindstand 1-4.

Na afloop is leider Bas Lageschaar opnieuw euforisch: “Ik ben trots op mijn manschappen dat ze ondanks deze bizarre winterse omstandigheden toch een prima partij op de mat gelegd hebben.” “Nu op het naar het Herbstmeisterschaft”, bulderde de Vragenderse goalieman Bram Ribbers.

Volgende week zondag sluit KSV de eerste seizoenshelft af met een thuiswedstrijd tegen koploper Grol 12. Volgens trainer Hennie Wesselink is iedereen van harte welkom om 09.30 uur op de bult. “Ondanks het koude winterweer speelt KSV 4 verwarmend en spetterend voetbal.”