KSV wint knap van AD ’69

In een spannende wedstrijd wint KSV knap en verdiend met 3-2 van AD ’69 uit Aalten. Hierbij boden de Aaltenaren de nodige hulp met twee eigen doelpunten.

Op een winderig sportpark De Bult liet AD vanaf het begin zien dat ze voetbaltechnisch de betere ploeg was, zonder daarbij meteen gevaarlijk te zijn. In de 8e minuut kwam KSV plotseling op voorsprong, doordat de doelman van AD een terugspeelbal verkeerd inschatte: 1-0.

Hierna drong AD aan en kreeg het net buiten het 16 meter gebied een makkelijk gegeven vrije trap. Commentaar hierop kwam Jorrit Spexgoor op geel te staan. De vrije trap leverde geen gevaar op.

KSV kwam steeds beter in de wedstrijd. De aanvallers bezorgden de AD-defensie het nodige werk. Zo kapte Erwin van de Wolfshaar zijn tegenstander uit en krulde de bal richting de bovenhoek. De keeper van AD redde nipt ten koste van een hoekschop. Even later bracht Erwin Tim Minkhorst in stelling. Met een knappe verdedigende actie wist een AD-verdediger de 2-0 te voorkomen. Kort hierop schoot Stan Gunnewick op aangeven van Tim rakelings over.

In plaats van 2-0 werd het in de 33e minuut plots 1-1. Het centrum van de KSV-verdediging wist een hoog ingebrachte bal niet te verwerken, waarna Djayen Baboe plots voor AD de gelijkmaker kon scoren.

KSV ging op jacht naar een nieuwe voorsprong. Op aangeven van Erwin schoot Stan via de hand van de keeper en de deklat over. Kort daarop kwam Stan wederom vrij voor doel, maar werd gestuit door de doelman. Stan wist de terugspringende bal te heroveren en schoot tegen de arm van een AD-verdediger. De scheidsrechter zag hierin een strafschop. Erwin van de Wolfshaar weet wel hoe je met dit soort buitenkansjes moet omgaan. Zo werd het in de 41e minuut 2-1. Dit was meteen de ruststand.

Ook in de tweede helft was AD meer aan bal, maar de beste kansen waren voor KSV. In de 52e minuut kopte Teun Lageschaar vanuit een corner buiten bereik van de doelman op de paal. Even later liepen Erwin en Stan elkaar in de weg bij een voorzet op maat van Jouke Elshof. Kort daarop mikte Tim Minkhorst met een afstandsschot net naast.

Na een uur voetballen kwam Tim Lageschaar voor Frank Dijk. Frank had kort daarvoor geel gepakt bij het onderbreken van een veelbelovende aanval van AD.

In de 65e minuut mocht Water Overkamp een vrije trap nemen op ruim 25 meter van het AD-doel. Walter krulde het leer op de paal. De terugspringende bal ging via de rug van de vertwijfeld duikende AD-doelman in het doel: 3-1.

Hierna geloofde AD er niet echt meer in. Tim Minkhorst mistte nog op een haar na een scherpe voorzet van Erwin. Verder kwam Tom Ribbers voor Rick Tanck en Max Elshof voor Stan Gunnewick.

In de laatste minuut van de extra tijd liet de verder uitstekend keepende Wesley Keegstra de bal los. Djayen Baboe was er als de kippen bij en scoorde de 3-2. Kort hierop kwam een einde aan deze sportieve wedstrijd met drie belangrijke punten voor KSV.

Pupil van de week was Jurgen Wamelink. Volgende week speelt KSV de inhaalwedstrijd MEC – KSV om 14:00 uur bij Den Tappen in Miste. MEC uit is altijd lastig voor KSV.