Degradatiezorgen nemen toe voor KSV na nederlaag

De degradatiezorgen voor KSV nemen toe na de 0-1 nederlaag tegen Keijenburgse Boys van afgelopen zondag.

Onder een strakblauwe lucht en zomerse temperaturen moest KSV op deze zondagmiddag op sportpark De Bult aantreden tegen de nummer 5 Keijenburgse Boys. In deze wedstrijd was het voor KSV de laatste kans om te ontkomen aan promotie/degradatiewedstrijden en dan was het ook nog afhankelijk van de resultaten op de andere velden. Dus een overwinning was deze middag absoluut een must. Helaas moest het in deze wedstrijd gebeuren zonder de op dreef zijnde Erwin van de Wolfshaar die in Oost-Duitsland een open dag had op de varkensfarm van Monique en de geblesseerde spits Ruben Klein Gebbinck, naast de al reeds bekende blessure gevallen. Kortom een lastige opgaaf die het uiterste zou gaan vergen van de spelers.

In de eerste helft golfde het spel op en neer en was het vooral in het begin Keijenburgse Boys die met een aantal gevaarlijke corners zorgde voor veel gevaar in het 16-meter gebied van KSV. Geleidelijk aan speelde KSV zich onder de druk vandaan en kwam het beter in haar spel. Dit resulteerde in een aantal kansen voor met name gelegenheidsspits Max Elshof, Teun Lageschaar met een ferme kopbal en Anthony Porskamp met een bekeken schuiver. Helaas leverde dit geen doelpunt op en intussen moest men achterin alert blijven op de snelle uitvallen van de jonge ploeg van Keijenburg. De ruststand van 0-0 was dan ook een terechte afspiegeling van de eerste helft.

Na de rust was het echter Keijenburgse Boys die veel scherper waren en KSV kwam er niet meer aan te pas en werd steeds verder teruggedrongen. Mede door het formidabel optreden van keeper Wesley Keegstra bleef KSV in de wedstrijd en mocht het nog hopen op een positief resultaat. In de 62e minuut werd de moegestreden Rick Tanck vervangen door Indy Ubbink, maar deze wissel zorgde niet voor meer aanvallende dreiging. De kansen regen zich aaneen voor Keijenburg, maar steeds stuitte men op keeper Wesley. Echter in de 73e minuut werd een onnodige overtreding begaan en de toegekende vrije trap werd genadeloos om het muurtje gekruld in de verre hoek 0-1. Kort hierna werd Daan Ribbers ingebracht voor Teun Lageschaar, maar ook deze wissel bracht geen verandering in het vertoonde spelbeeld. KSV wist geen kansen te creëren. Keijenburg bleef maar pressen op de verdediging van KSV en KSV kwam niet meer aan aanvallen toe en moest lijdzaam toezien dat deze wedstrijd als een nachtkaars uitging.

Door een aantal verrassende uitslagen op de overige velden dreigt er nu zelfs nog een rechtstreekse degradatie voor KSV. Het is nu te hopen dat de komende twee weken een aantal geblesseerde spelers terugkeren en de ploeg de rug recht tegen eerst FC Dinxperlo uit en dan wellicht de alles beslissende wedstrijd op tweede Pinksterdag thuis tegen HMC’17. Hierna volgen mogelijk nog 2 promotie/degradatieduels mits de eerste uiteraard wordt gewonnen en de ontknoping zou dan zijn op de zondag van de Vragenderse kermissterrit. Hopelijk krijgen we weer een scenario zoals een aantal jaren geleden toen KSV zich veilig speelde op de Vragender kermis.

De pupil van de week was Len Wessels en hij had goede hoop op een fraai resultaat gezien zijn voorspelling van 5-0, maar helaas mocht het niet zo zijn deze middag.