Effectief KSV/ERIX JO13 pakt opnieuw drie punten

Na het kampioenschap in de 3e klasse in de najaarscompetitie begonnen met we met een verlies tegen Rietmolen in onze eerste wedstrijd in de 2e klasse. Een week later werd er thuis met 4-1 gewonnen van Keijenburgse Boys en vandaag stond de uitwedstrijd tegen SDOUC op het programma. De jongens uit Ulft hadden net zoals ons drie punten vergaard in de afgelopen 3 wedstrijden. In de warming up kreeg Lars last van zijn lies maar wilde het nog wel proberen in de wedstrijd. Maar na een paar minuten moest hij zich noodgedwongen laten vervangen door Dorus. De wedstrijd was nog maar een paar minuten oud en Jorn maakte de openingstreffer. Vanaf de zestien schoot hij de bal prachtig in de bovenhoek.

Hiermee leek SDOUC wakker geschud en kwam beter in de wedstrijd en had het betere veldspel maar de jongens en meiden van KSV/Erix streden voor elke meter en gingen geen duel uit de weg. 0-1 was tevens de ruststand. In de rust hamerde de leiding erop dat er wat rustiger gespeeld kon worden in balbezit. Ook na rust probeert SDOUC de gelijkmaker te forceren. Maar hierdoor ontstaat er ook ruimte in de Ulftse defensie. Na ongeveer tien minuten in de tweede helft wordt Jorn via rechts weggestuurd en geeft de bal knap voor bij de eerste paal. Een verdediger van SDOUC raakt de bal verkeerd en met een boogje beland hij in het doel, 0-2.

Hiermee lijkt het verzet gebroken van de gastheren maar niets lijkt minder waar. Met nog meer energie wordt er gezocht naar de aansluitingstreffer. Maar door goed verdedigen en wat geluk in hachelijke situaties voor onze goal houden we de nul. Tien minuten voor tijd gooit Ben de wedstrijd in het slot om de 0-3 te maken. 1 op 1 met de Ulftse keeper faalt hij niet. Vlak daarna verzuimt Bart de 0-4 te maken door de bal wat gemakzuchtig in de handen van de keeper te schieten. Een paar minuten later maakt SDOUC toch de eretreffer. Maar deze treffer komt te laat want kort daarna fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Wederom een overwinning voor de jongens en meiden van KSV JO13. Volgende week spelen we thuis om 10.30 uur op sportpark Dél Akker in Lievelde tegen DZSV uit Dinxperlo.