Erix/KSV JO15 boekt knappe zege in Rietmolen

Erix/KSV JO15 won vandaag met 2-4 in Rietmolen en pakte in haar vierde competitiewedstrijd na de winterstop de eerste drie punten.

Erix/KSV JO15 speelde vandaag tegen Rietmolen JO15-1G. Het combinatieteam met jongens en meiden uit Vragender en Lievelde heeft het lastig in de derde klasse en verloor haar eerste drie wedstrijden na de winterstop.

Beide teams waren vanaf de aftrap aan elkaar gewaagd. De thuisploeg had iets meer balbezet maar Erix/KSV was gevaarlijker voor het doel. Zo schoot spits Tjebbe de bal na een knappe loopactie vanuit een moeilijke hoek net in het zijnet. Even later was linksbuiten Bart net te laat na een voorzet van Tjebbe.

Aan de andere kant hield de verdediging van Erix/KSV met Robin, Vera, Mats en Christian goed stand. Na een kwartier keek Erix/KSV pardoes tegen een achterstand aan. De laatste man en beste speler van Rietmolen trok mee naar voren en schoot van ruim 20 meter knap raak. Een domper voor Erix/KSV dat tot dan toe de betere kansen had.

Rietmolen kreeg vervolgens een paar hoekschoppen, maar laatste man Mats kopte de ballen goed weg. Vlak voor rust werd centrale middenvelder Sem goed vrijgespeeld. Hij draaide vlak bij de zestien goed weg bij zijn tegenstander en werd vlak voor de zestien gehaakt. Sem ging zelf achter de vrije trap staan en trof met een lage schuiver het doel. Met deze terechte 1-1 tussenstand gingen beide teams rusten.

In de rust wees de leiding de spelers erop zo door te voetballen en de ruimtes achter de verdediging te zoeken om zodoende te profiteren van de snelheid van Tjebbe en Guus. Ook waarschuwde de leiding de aanvoerder van Rietmolen goed in de gaten te houden.

Na rust begon Erix/KSV goed. Tjebbe scoorde al gauw de 1-2. Vervolgens verdubbelde Sem de marge naar 2 nadat hij de bal ontving van Vera. Kort daarop scoorde Guus de 1-4 na wederom een snelle aanval van Erix/KSV.

Daarna drong Rietmolen aan en ging op zoek naar een doelpunt. De verdediging hield goed stand. Rietmolen kon geen kans creëren. Een kwartier voor tijd lette Erix/KSV even niet op en schoot de aanvoerder van Rietmolen vanaf ruim 20 meter voor de tweede keer raak. Kort daarop kreeg linkshalf Stijn Kamperman een grote kans op de 1-5 nadat hij de bal vlak voor het doel ontving vanuit een vrije trap. Hij schoot de bal net over. Daardoor bleef het spannend. Rietmolen kreeg een paar hoekschoppen en vijf minuten voor tijd een vrije trap op de rand van de zestien. Gelukkig schoot de aanvoerder van Rietmolen de bal dit maal over. Daardoor bleef het 2-4. Erix/KSV pakte zodoende de eerste drie punten van de competitie.

De overwinning was verdiend omdat de ploeg achterin weinig weg gaf en het voorin de kansen benutte. Vorige week verloor de ploeg in Vragender nog ongelukkig met 0-1 van Vios Beltrum maar nu is Erix/KSV eindelijk van de hatelijke nul af. Aankomende zaterdag 23 maart speelt Erix/KSV om 13.00 uur thuis in Vragender tegen Bon Boys JO15-3. Dit belooft wederom een mooie spannende pot te worden, dus komt allen kijken op sportpark De Bult in Vragender.