KSV boekt belangrijke zege tegen v.v. Rietmolen

KSV 1 boekte vandaag een zeer belangrijke 2-1 zege tegen v.v. Rietmolen dankzij doelpunten van Teun Lageschaar en Erwin van de Wolfshaar. Dankzij de zege staat KSV 1 zes punten boven de degradatiestreep.

Vandaag stond de wedstrijd tegen v.v. Rietmolen op het programma. Beide teams hadden dertien wedstrijden gespeeld en zestien punten behaald. Een belangrijke wedstrijd dus, want beide teams konden de punten goed gebruiken om aansluiting te houden in de middenmoot. Pupil van de week was Sarah Elisen, die de wedstrijd aftrapte met een mooi doelpunt.

KSV begint sterk aan de wedstrijd. Al in de derde minuut weet KSV een goede aanval op te zetten, maar helaas niet te verzilveren. Niet veel later is het wel raak. Uit een goed genomen corner van Robert Stevens weet Teun Lageschaar de bal goed binnen te koppen. Na 9 minuten is de stand 1-0.

Rietmolen krijgt wat moeizaam grip op de wedstrijd en speelt aanvankelijk wat slordig. Pas na 25 minuten draait het spelbeeld bij. Dit resulteert in de 28e minuut in een goede kans voor Rietmolen, echter weten zij het net nog niet te vinden.

Voor rust zijn er nog enkele kansen voor KSV, echter weet de thuisspelende ploeg de voorsprong nog niet te verdubbelen. De teams gaan gelijk op. Ruststand 1-0.

Al vrij direct na rust weet Rietmolen wel te scoren. Een indirecte vrije trap wordt bij de tweede paal binnen gekopt. Het is 1-1. Wat volgt is een wisselend spelbeeld, met zowel kansen voor KSV als voor Rietmolen. Wesley Keegstra weet een paar keer sterk te redden, waardoor KSV goed in de wedstrijd blijft. Echter, van het overwicht dat KSV de eerste 20 minuten in de wedstrijd te had, is maar weinig over.

Vrij onverwacht valt dan toch de 2-1. Na een goede aanval zet Tom Ribbers de bal hoog voor. Deze bal wordt perfect tegendraads in de verre hoek ingekopt door Erwin van de Wolfshaar. Een prachtig doelpunt.

Er is dan nog een goed kwartier te voetballen. Het blijft spannend. Rietmolen voert de druk op, er volgt een counter. Echter loopt Rietmolen hierbij de verdediging van KSV omver, en helpt op deze manier een eigen kans om zeep.

In de 88e minuut heeft KSV een goede kans om de wedstrijd in het slot te gooien. Erwin van de Wolfshaar wordt met een diepe bal weggestuurd en kan op de keeper af. De grensrechter van Rietmolen geeft echter buitenspel. In de 90e minuut volgt er voor Rietmolen nog een goede kans op de gelijkmaker. Een inworp komt in de 16 terecht, voor de voeten van een speler van Rietmolen. Door goed ingrijpen van Wesley Keegstra wordt de 2-2 voorkomen.

Na ruim 90 minuten spelen fluit scheidsrechter L. de Vries af, eindstand 2-1. Al met al een zwaarbevochten maar verdiend gewonnen wedstrijd. Drie hele belangrijke punten. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen de Tubanters op het programma, die met 14 gespeelde wedstrijden en 30 punten momenteel de nummer twee zijn in 4B.

Door: Doreen Wieggers