KSV 1 verliest geflatteerd in Boekelo

Vandaag, de elfde van de elfde, moest KSV aantreden tegen BSC Unisson uit Boekelo. Het is direct duidelijk dat beide teams voor de volle drie punten zouden gaan, maar daar waar KSV geen doelpunten wist te maken, benut BSC Unisson bijna 100 procent van haar kansen.

KSV begint fel aan de wedstrijd en zet goed druk. Dit resulteert in de eerste tien minuten van de wedstrijd al in meerdere goede kansen. Helaas weet KSV deze kansen niet te verzilveren. Na 20 minuten komt ook BSC wat beter in de wedstrijd, maar KSV blijft echter de betere ploeg.

Rond de 30e minuut krijgt Erwin een goede bal mee en kan alleen afstevenen op de keeper van BSC. De bal wordt wat slap ingeschoten en goed gekeerd door de keeper. Nog geen vijf minuten later kan ook Twan op de keeper af, maar raakt de bal niet goed. Het blijft 0-0.

En zoals vaker, als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander dat. Totaal tegen het spelbeeld in komt BSC op voorsprong. Een bal wordt slim ingeschoten, hoog over een ver uitgekomen Wesley Keegstra. De 1-0 staat op het scorebord. Niet lang daarna werd na niet goed uitverdedigen de 2-0 ingeschoten. KSV weet zich nog te herpakken voor rust en creëert opnieuw goede kansen, maar zonder resultaat. We gaan de kleedkamers in met een 2-0 achterstand.

Het spelbeeld na rust wisselt. KSV blijft aanvallen, maar speelt wat onverzorgder voetbal. BSC daarentegen weet steeds makkelijker te combineren en gebruik te maken van de ruimtes die KSV tussen de linies laat vallen. En hoewel KSV optimistisch blijft spelen en kansen blijft creëren is het niet KSV maar BSC die de (weinige) kansen wel weet af te maken. In de 60e minuut kan een speler van BSC gemakkelijk de verdediging passeren en schiet de 3-0 in. 20 minuten later valt, wederom na matig verdedigen, de 4-0 en niet lang daarna volgt zelfs de 5-0.

Na 90 minuten voetbal kunnen we toch wel spreken van een geflatteerde uitslag. Verslagen en zonder punten weer terug naar Vragender. Volgende week staat de wedstrijd tegen TVO uit Beckum op het programma, de koploper in de vierde klasse B.