KSV 4 houdt VVG’25 5 op gelijkspel

Zondagmorgen 11 november was ’t vroeg dag in Vragender. Nog voor de gengelaars hun wandelschoenen aan hadden en de heren (KSV 1) van de kantinedienst de koffie aan ’t pruttelen hadden (Hoor ze eens als het andersom is,…), stond de selectie van KSV 4 al paraat om te vertrekken richting Gaanderen. Eén gastspeler gunde zichzelf een vrije dag, dus KSV 4 was volledig op eigen kracht aangewezen.

KSV 4 begon de wedstrijd voortvarend. De verdediging, bestaande uit good-old Rick Wessels (linksback) en Arjan Schilderink (voorstopper), de bij KSV teruggekeerde Willem te Kronnie (rechtsback) met daarachter laatste man Jelle Spexgoor, stond als een huis. Van achteruit kon KSV mooi opbouwen en wist het, op enkele kleine kansen van VVG ’25 na, de schade beperkt te houden. In de 35e minuut werd een diepe vrije trap van Jelle Spexgoor door de diepgelopen Roy Tiggeloven aangenomen en voorgegeven, waarna een slim overstapje van spits Pascal Wolterink ervoor zorgde dat rechtshalf Joost Ottink frank en vrij kon inschieten. De keeper toucheerde de bal nog wel, maar uiteindelijk verdween de bal in het net. KSV leidde de wedstrijd, wat op dat moment in lijn met het spelbeeld was. 1-0.

Na rust werd er gewisseld bij KSV en werden Jeroen Gunnewick en Casper Lageschaar in het veld gebracht. Doordat VVG ’25 anders ging spelen, kwamen zij beter in de wedstrijd. Al in de derde minuut na rust werd een voorzet van VVG ’25 door de KSV-defensie niet op waarde geschat. De bal werd door 2 verdedigers gekopt en belandde vervolgens panklaar voor de aanvoerder van VVG ’25 die droog inschoot. 1-1 stond op het scorebord en voor KSV werd het duidelijk dat het alle zeilen moest bijzetten om op z’n minst 1 punt mee naar huis te moeten nemen.

KSV kwam steeds minder aan aanvallen toe en werd gedwongen zich terug te trekken voor eigen zestien om de druk van het aanvallende VVG ’25 te weerstaan. Gelukkig had het leidersduo Barry Ikink en Bas Lageschaar nog een troefkaart op de bank zitten, in de persoon van Demi Gierkink. Na jarenlang heer en meester geweest te zijn op de fietscrossbaan volbracht Demi afgelopen dinsdagavond zijn eerste training op het voetbalveld onder Hennie Wesselink. Hennie gaf direct zijn veto en zag voor Demi een plek als spits in het vierde. Dit werd dan ook door de leiders uitgevoerd. Ondanks dat Demi enige tijd nodig zal hebben om te wennen aan het spelritme en dynamiek binnen het vierde, kijken de supporters nu al uit naar zijn eerste treffers.

Terug naar de wedstrijd: KSV bleef het grootste deel van de tweede helft verdedigen, wat gelukkig zonder al te grote problemen ging, mede door regelmatig sterk ingrijpen van keeper Job Spijkers. Gaandeweg de tweede helft werd de sfeer in de wedstrijd wat grilliger. Dit mede door bijzondere beslissingen van zowel de scheids- als grensrechter aan Gaanderense zijde, zoals het afkeuren van een zuiver doelpunt van Rob Huisman wegens vermeend buitenspel. 5 minuten voor tijd kreeg middenvelder Roy Tiggeloven geel én een veldverwijzing van de Gaanderense (Geesterense?) scheidsrechter. KSV moest hierdoor de wedstrijd uitspelen met 10 man. Gelukkig lukte dit probleemloos en kon KSV na 90 minuten met 1 punt op zak huiswaarts keren. Gezien het spelbeeld in de tweede helft mocht KSV 4 hier erg tevreden mee zijn.

Door het gelijkspel blijft KSV 4 hun naaste concurrent VVG ’25 voor op de ranglijst. ‘De heren laten al weken zien dat we met hard werken heel ver komen, hopelijk kunnen we dit de komende weken doorzetten’, aldus leider Bas Lageschaar. ‘Nu is het zaak om deze inzet om te zetten in punten’, vulde zijn collega Barry Ikink aan. Komende zondag speelt KSV 4 om 10:00 uur op Sportpark de Bult tegen Doetinchem 5. U zijt wellekome.