KSV koestert onterechte zege

KSV deed zondagmiddag uitstekende zaken dankzij een 1-0 overwinning op Emos uit Enschede. De thuisploeg stond de gehele wedstrijd onder druk, maar uit een van de spaarzame aanvallen kopte Twan Jurjus de 1-0 binnen.

Na het zwaarbevochten gelijkspel van vorige week, traden de mannen van Wim te Nijenhuis vandaag thuis aan tegen de nummer 5 op de ranglijst; Emos uit Enschede.

Al na vijf minuten was daar het eerste gevaarlijke wapenfeit van Emos. Door kordaat optreden kon keeper Wesley Keegstra nog maar net de vroege 0-1 voorkomen. De spelers van Emos, onder leiding van oud FC Twente en Feyenoord speler Clemens Zwijnenberg, speelden verzorgd en goed aanvallend voetbal en zetten KSV zwaar onder druk. De ploeg liet duidelijk zien waarom ze hoger op de ranglijst staan. In de 30e en 33e minuut kruipt KSV tot twee maal toe door het oog van de naald door wederom goed keeperswerk van Wesley Keegstra. Nog geen twee minuten later verovert KSV de bal op het middenveld. Walter Overkamp geeft de bal vervolgens perfect diep op Tom Ribbers, die op zijn beurt de bal panklaar op het hoofd van spits Twan Jurjus legt. Hij scoort en geheel tegen het wedstrijdbeeld in staat het 1-0. Deze stand wordt met kunst en vliegwerk tot aan de rust vastgehouden.

In de rust wisselt KSV aanvallend door het inbrengen van twee snelle frisse spitsen, Rick Tanck en Erwin van de Wolfshaar. Het wedstrijdbeeld van de eerste helft verandert niet in de tweede helft. Emos valt aan en KSV verdedigt met veel kunst en vliegwerk. Na het eerste kwartier van de tweede helft begint Emos nog iets opportunistischer te voetballen door ballen van de zijkant hoog voor het doel in te brengen. Dit was geen probleem voor de lange verdediging van KSV. Na circa 25 minuten in de tweede helft volgt bij de stand van 1-0 de derde en laatste wissel voor KSV. Doelpuntenmaker Twan Jurus wordt vervangen door Stan Gunnewick. De laatste 20 spannende minuten breken aan. Emos speelt nog meer de lange bal, maar deze zijn door de goede organisatie van KSV op enkele hachelijke momenten na gemakkelijk te verdedigen. Door het aanvallende spel van Emos kreeg KSV in de laatste 4 minuten van de extra tijd nog twee grote kansen om de wedstrijd definitief te beslissen, maar deze werden helaas gemist. Op basis van een formidabele team prestatie zijn er vandaag drie kostbare punten behaald. Na vijf wedstrijden bezet KSV de derde plek, met evenveel verliespunten als koploper TVO.

Volgende week speelt KSV de inhaalwedstrijd uit tegen BSC Unison uit in Boekelo. Pupil van de week was Sten Temming.