KSV 1 behaalt fraaie overwinning tegen op papier sterkere tegenstander

KSV 1 boekte afgelopen zondag een fraaie 2-0 overwinning tegen Ulftse Boys dankzij doelpunten van Bas Oonk en Rick Tanck.

Afgelopen zondag speelde KSV 1 tegen de nummer 3 in de vierde klasse C, Ulftse Boys. Deze tegenstander had al 10 punten behaald in vijf wedstrijden en had vorige week nog MEC van het veld geveegd met een 5-0 overwinning.

KSV daarentegen heeft 7 punten behaald in zes wedstrijden. Om de aansluiting te behouden met de middenmoot was een overwinning meer dan welkom. De ploeg van Ulftse Boys onder leiding van de alom bekende trainer Martijn Meerdink beschikt over een gevaarlijke en makkelijk scorende voorhoede. KSV was dan ook gewaarschuwd en wist dat het vandaag vanaf minuut 1 scherp moest zijn om Ulftse Boys van het scoren af te houden. In de eerste helft was het meeste balbezit voor Ulftse Boys maar echte kansen waren er niet. KSV was defensief ijzersterk en gaf geen krimp. Bij de sporadische uitvallen van KSV moest het gevaar vooral komen van Bas Oonk. Hij troefde zijn tegenstander veelvuldig op snelheid af. Met zijn technische bagage zorgde hij regelmatig voor onrust bij de tegenstander. In de 40e minuut sloeg KSV toe met een messcherpe counter en was het Bas Oonk die fraai de 1-0 liet aantekenen. Met deze 1-0 stand ging men rusten en oogde de ploeg van Ulftse Boys toch wel enigszins aangeslagen door deze voor hen verrassende achterstand.

Na rust kwam Stefan Tanck in het veld voor Frank Dijk. Ook in deze tweede helft was het balbezit bijna volledig voor Ulftse Boys en drongen zij KSV ver terug eigen strafschopgebied. Maar de verdediging van KSV gaf wederom geen krimp en bleef fier overeind. In de loop van de tweede helft werden de moe gestreden spelers Niek Berendsen en Tim Lageschaar gewisseld voor Tom Ribbers en Rick Tanck. Het spelbeeld bleef echter onveranderd. Een fel drukkend Ulftse Boys die maar geen opening wist te vinden in de hechte verdediging van KSV. Ongeveer een kwartier voor het einde viel Stefan Tanck geblesseerd uit en mocht Daan Ribbers zijn opwachting maken. In de 85e minuut was er wederom een messcherpe counter van KSV zijde en was het Rick Tanck die fraai de 2-0 liet aantekenen. De ploeg van Martijn Meerdink gaf zich nog niet gewonnen maar ook hun slotoffensief haalde niks uit. Zo kon KSV weer 3 punten bijschrijven en is de weg naar boven ingeslagen. De gehele ploeg verdient dan ook een compliment voor de getoonde inzet deze middag en hiervan was de pupil van de week Mats Temming ook getuige.

Volgend weekend is er een inhaalprogramma en hoeft KSV niet te spelen en dus kan iedereen gengelen door het fraaie buitengebied van Vragender!! De week erop speelt KSV een uitwedstrijd tegen het altijd lastige Meddo.