KSV 1 boekt belangrijke zege in Meddo

KSV 1 boekte zondag een 0-2 zege in en tegen Meddo dankzij doelpunten van Teun Lageschaar en Niek Berendsen. De ploeg behaalde daarmee een belangrijke overwinning in de strijd tegen degradatie.

Ondanks het slechte weer, met af en toe een bui, was er afgelopen zondag weer een mooie groep supporters mee uit Vragender naar de uitwedstrijd in Meddo. Deze steun en support wordt zeker gewaardeerd door de spelers en leiding van KSV 1. Sportclub Meddo wilde graag wegkomen van de laatste plaats op de ranglijst en KSV knokt voor aansluiting bij de middenmoot.

De wedstrijd golfde in het begin op en neer en bleef goed in evenwicht. De scheidsrechter van vandaag had géén moeilijke middag, maar leidde de wedstrijd uitstekend. Er zijn in de eerste helft weinig kansen te noteren. De 0-0 ruststand is een logisch gevolg.

Het kunstgrasveld in Meddo was met deze natte omstandigheden lastig te bespelen, maar het hielp om rustig te blijven aan de bal. In de 53e minuut veroverde KSV de bal op het middenveld en lukte het Niek Berendsen rustig te blijven. Hij weet Bas Oonk vrij te spelen, die met een afgemeten voorzet komt op Teun Lageschaar. Teun kopt de bal in de hoek en de 0-1 staat op het scorebord.

Hierna neemt de druk van Meddo toe op het doel van KSV. De thuisploeg geeft alles om het weer recht te trekken. Dat resulteert uiteindelijk ook in een grote kans. De aanvaller van Meddo wachtte echter te lang om de 1-1 binnen te schuiven. KSV kwam daar goed weg. De krachten namen vervolgens af bij de spelers van Meddo en KSV profiteerde hiervan in de omschakeling. Niek Berendsen weet zich vrij gespeeld op een meter of 30 van het doel en legt de bal heerlijk in de bovenhoek. De 0-2 is een feit en met nog 8 minuten blessuretijd lukt het Meddo niet te scoren en heeft KSV er weer 3 punten bij. Volgende week zondag 2 april om 14.00 uur speelt KSV 1 de thuiswedstrijd tegen Lochem, die meestrijden om de titel.