Reuzendoder KSV 4 slaat wederom toe tegen Grol 14

Vanmorgen heeft KSV 4 goede zaken gedaan in de zevende klasse reserve door hoogvlieger Grol 14 op een 1-1 gelijkspel te houden. Joost Ottink verwende het verregende publiek met een wereldgoal namens KSV.

Wanneer een jongetje zich bij KSV Vragender inschrijft, wordt hem vanaf jongs af aan al aangeleerd om er extra fel in te gaan tegen een jongetje met een blauw shirt aan. Van oudsher waren dat vooral de jongetjes van de spoorbaan uit Lievelde, maar de laatste jaren blijken de blauwe lappen van Grol ook uitstekend te werken op de stieren van KSV 4. Voor de winterstop bleek dit maar weer eens toen KSV 4 in een legendarische wedstrijd met 2-0 won op het hoofdveld van Grol. Er waren wel eens Zuid-Amerikaanse derby’s uitgevochten waarbij na het weekend minder ledematen in de biobak lagen na te dampen.

Met de zege in Groenlo nog fris op het netvlies trad KSV dan ook vol goede moed aan voor een thuiswedstrijd tegen de virtuele koploper van de 7e klasse 16 district Oost. Zeker toen bleek dat Frank Dijk (opgeroepen voor een wedstrijd bij KSV 2) was ingewisseld voor Stef Lageschaar en Robert Stevens. Zeker niet de minste goden.

KSV wist na de uitwedstrijd in Groenlo precies wat het te wachten stond. De gasten uit Groenlo waren namelijk de betere voetballers, maar Vragender wist dat het op karakter ver kon komen. Vanuit een compacte verdediging die deze zondag ijzersterk opereerde kon sprintkanon Stan Gunnewick dan ook vaak diep gestuurd worden voor een flitsende counteraanval. Dat was echter niet waar KSV het verschil mee maakte. Dat gebeurde toen Joost Ottink vanaf rechts kon voorzetten. Het zou kunnen dat de voorzet per abuis op fenomenale wijze in de verre kruising vloog, maar voor het ego van Joost houden we het erop dat het een briljante ingeving van de heer Ottink was om de bal in de verre kruising te krullen. Hoe dan ook was de score geopend en zat KSV op rozen.

Grol probeerde nog een vuist te maken, maar kwam er maar niet door op het zware tweede veld van Sportpark De Bult. De gasten uit Grol dachten hier overigens anders over: “Wij zijn veel beter”. Dan maar tijdens de rust tot bezinning komen. Grol gebruikte de theepauze om een extra tank gas te vinden. KSV gebruikte dit kwartier juist om wat zaken te lozen. De één koos ervoor om gewoon het toilet te gebruiken (snelste poepje van de week), een ander bakende liever zijn territorium af middels een plasje tegen de lichtmast.

De geloosde ballast had echter niet het gewenste effect. Waar bankiers uit het niets geld kunnen creëren doen scheidsrechters uit Groenlo dat met knullige glijpartijen (“Ne Leeldsen uut Grolle, dan hej wind en reagen teegn”). Dat gebeurde vlak na rust toen Mark Drieks weggleed op het gladde veld en zo in de weg lag voor een Grolse spits. Penalty. De strafschop was een prooi voor de bonkige aanvoerder van Grol 14 die bal hard en met overtuiging binnen schoot 1-1.

Beide ploegen voelde dat er bij deze gelijke stand een cruciale fase aanbrak. De tegenstander mocht vooral niet in haar spel komen en dat resulteerde in een klassiek potje vechtvoetbal. De ene naar de andere overtreding werd begaan en er werd van vrije trap naar vrije trap gevoetbald. Geen van beide ploegen kon echt iets met de bal waardoor op een gegeven moment zelfs grensrechter Jelle Spexgoor het nog nodig achtte om het veld in te rennen om toch nog een keer een balcontact te maken.

Dit gebeurde overigens allemaal buiten het zicht van Grote Leider Barry Ikink, die, zo bleek achteraf, meer bezig was met de ontknoping van de wedstrijd op het eerste veld. Daar won het tweede namelijk zowaar een keer een wedstrijd.

Beide teams hadden duidelijk nog het idee dat er voor hen nog een doelpunt in het vat zat. Beide teams waren echter niet meer bij machte om nog een doorbraak te forceren. Stan bleek leeg te zijn en ook bij de Grolse voorhoede was het beste er wel af. Zo werd er uiteindelijk met een 1-1 gelijkspel afgefloten.

“We hebben vandaag karakter getoond door gedisciplineerd te blijven verdedigen en toch bij tijd en wijle er heel gevaarlijk uit te komen. Ik denk dat we vandaag de gevaarlijkste waren, alleen zijn we niet altijd even secuur omgesprongen met de kansen die we creëerden. Desondanks kan ik leven met 4 punten uit twee ontmoetingen met Grol” sprak Barry Ikink.

Volgende week kan reuzendoder KSV 4 opnieuw toeslaan uit tegen hoogvlieger Meddo 3.