KSV ten onder in derby tegen Erix

KSV 1 verloor vandaag met 0-3 de derby tegen Erix. De gasten uit Lievelde voetbalden makkelijker en stonden bij rust al met 0-3 voor.

Na jaren van afwezigheid was het afgelopen zondag weer zover. De Oost-Gelderse derby stond op het programma en KSV 1 verspeelde de eerste punten van het seizoen.

Erix start de wedstrijd fel en wint op het middenveld ieder duel. Al na 4 minuten weet Erix te scoren, een vanaf KSV haar zijde niet goed verwerkte aanval, leidt tot de 0-1. Het spelbeeld veranderd na dit eerste doelpunt niet. Erix blijft sterk en creëert kans op kans. In de 15e minuut is er weer een grote kans, echter komt Willem Mateman, die de geblesseerde Wesley Keegstra vervangt, goed uit zijn doel en weet de 0-2 te voorkomen. Enkele minuten later weet Erix alsnog de 0-2 binnen te schieten na een defensieve fout aan KSV haar zijde.

KSV heeft niets in te brengen en blijft achter de feiten aanlopen. Na 30 minuten te hebben gespeelt veranderd er niets aan het spelbeeld, KSV is defensief zwak, verliest duels en komt zelf niet tot aanvallen. In de 36e minuut komt Erix via de linkerzijde, na een individuele actie, op 0-3.

Ruben klein Gebbink blijft achter in de kleedkamer en Tim Lageschaar komt op zijn plaats in het veld. KSV komt na rust sterker uit de kleedkamer. KSV begint op het middenveld haar duels te winnen, echter blijft het onvoldoende om een vuist te kunnen maken tegenover een goed spelend Erix. De spaarzame momenten die KSV heeft op de helft van Erix leiden tot geen echte kansen.

Een dubbele wissel in minuut 75. Marijn Visser en Timo Ubbink komen in het veld voor Max Elshof en Anthony Porskamp. Erix blijft de betere partij, echter creëert het geen grote kansen meer. De wedstrijd kabbelt voort, waarna de scheidsrechter het na enkele minuten blessuretijd affluit. Voor KSV een wedstrijd om snel te vergeten.

Aanstaande zondag 9 oktober speelt KSV 1 om 14:00 uit tegen Vios Belturm 1.