KSV 1 verliest met 3-2 van FC Eibergen

KSV verloor vandaag met 3-2 van FC Eibergen. Na een 3-0 achterstand kwam KSV na doelpunten van Erwin van de Wolfshaar en Twan Jurjus terug tot 3-2.

In de zevende speelronde van de competitie speelde KSV tegen FC Eibergen, dat vierde stond met 10 punten. Na de zware wedstrijd vorige week tegen koploper vv Reünie begon KSV goed aan de wedstrijd.

Na slechts 8 minuten leek Tim Minkhorst uit te vallen met een enkelblessure door een misstap op het kunstgras. Na verzorging probeerde Tim de wedstrijd tevergeefs voort te zetten. In de 15e minuut werd hij alsnog gewisseld voor Coen Boschker, die goed inviel.

Het spelbeeld veranderde na een half uur: KSV zakte in en FC Eibergen werd sterker. Na knullig balverlies had Pascal Wolterink de daarop volgende inzet niet klemvast. Zo kwam FC Eibergen in de 30e minuut goedkoop op voorsprong. In de 37e minuut werd het 2-0. Op een voorzet vanaf rechts bleef de KSV-verdediging staan voor vermeend buitenspel. FC Eibergen rondde koel af. In deze fase van de wedstrijd speelde KSV onrustig met veel onnodig balverlies tot gevolg. Het was tijd voor rust.

Direct na rust leek de wedstrijd al beslist. FC Eibergen rondde de eerste de beste aanval af. De volledig vrijstaande aanvaller schoot keurig rechts onder binnen: 3-0. Hierna kabbelde de wedstrijd voort met FC Eibergen als de betere ploeg.

Pas na het inbrengen van Anthony Porskamp en Thijs Kolkman leefde KSV weer op. Eerst was het Erwin van de Wolfshaar in de 83e minuut met het hoofd en een minuut later Twan Jurjus die een voorzet van Coen Boschker binnentikte: 3-2. De spanning was plots terug en KSV geloofde er weer in. In de voorlaatste minuut was Erwin van de Wolfshaar zelfs nog dicht bij de gelijkmaker. Het mocht echter niet zo zijn.

Volgende week is KSV 1 vrij. De eerstvolgende wedstrijd wordt gespeeld op zondag 19 november tegen Ulftse Boys, om 14.00 uur op sportpak ’t Oerseveld in Ulft. Graag tot dan!

Door: Suzan Overkamp