KSV JO-17-1 lijdt dure nederlaag tegen Longa ‘30 JO-17-6

Hoewel KSV zeker niet de mindere was afgelopen zaterdag tegen Longa, verloor het met 3-2 en lijkt de droom op het kampioenschap langzaam te vervagen.

Na 4 wedstrijden stonden de jongens van JO-17 op 9 punten. Hiermee stonden ze op een keurige derde plaats en hadden ze alles zelf nog in de hand om mee te doen om het kampioenschap. De volgende horde op weg naar naar boven was Longa JO-17-6. Longa had na 4 wedstrijden 6 punten, dus iedereen wist dat dit geen gemakkelijke wedstrijd ging worden.

Het begin van de wedstrijd was erg rommelig. KSV moest wennen aan het snelle en vlakke kunstgras, terwijl Longa moeite had met de 4-4-2 tactiek van KSV. Na een kwartier kwam KSV op voorsprong door een doelpunt van Bas Oonk, die de bal binnen schoot na klungelig verdedigen van Longa: 0-1. KSV kon ondanks de voorsprong niet in haar eigen spel komen, maar ook Longa kwam niet aan het voetballen. 10 minuten voor rust wist Longa echter de stand op 1-1 te brengen. Na een corner van Longa werd de bal onderweg aangeraakt door meerdere KSV spelers en viel de bal er in. Dit was ook de ruststand.

KSV wist dat iedereen de tweede helft er even een paar tandjes bij moest zetten om te voorkomen dat ze vandaag geen punten gingen verspelen. Na rust was het spel stukken beter. Na een aantal gemiste kansen kwam KSV dan ook in de 50ste minuut op een verdiende 2-1 voorsprong. Het was Ivar Betting die binnen schoot na een voorzet vanaf de zijkant. KSV bleef kansen creëren, maar dit resulteerde zich nog niet in doelpunten en zoals een oud voetbal gezegde luidt: “Als je hem zelf niet maakt, krijg je hem tegen”. Dit gold ook voor KSV, na een steekpass van de mid-mid van Longa, ging de spits alleen op doelman Teun Ribbers af. Siebe Groot Zevert wist nog net buiten de zestien aan de noodrem te trekken, dit voorkwam een doelpunt maar resulteerde in een vrije trap voor Longa en een gele kaart voor Siebe. Helaas voor KSV schoot Longa de vrije trap onberispelijk binnen en kwam het weer op gelijke hoogte, 2-2. Ook na de 2-2 was KSV zeker niet de mindere ploeg en creëerde het de beste kansen, maar helaas wisten niet te scoren. De bal wou er niet in en dan had KSV de scheids ook nog niet mee op enkele discutabele momenten. De drie punten lagen binnen handbereik, maar dan moest er wel eens een kans afgemaakt worden en dat gebeurde niet. Tot overmaat van ramp kreeg KSV ook nog de 3-2 tegen in de 75ste minuut en was dit ook de eindstand.

KSV heeft het nu niet meer in eigen hand, wat het kampioenschap betreft, maar zal nog wel alles blijven geven om er uiteindelijk een mooie ereplaats aan over te houden.